Hoe: paracetamol innemen?

Nou, mijn vraag was; hun je een paracetamol innemen door hem gwn gelijk in je mond te doen en doorspoelen met water? of moet je hem laten oplossen?
Dat was vraag 1.

vraag 2;
ik heb enorm last van tandpijn ( beugel, net nieuwe stiekjes enz. ) Moet ik dan een halve of hele?

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 7 minuten:
Oja, en ik ben 12 jaar oud.

Toegevoegd na 13 minuten:
bedankt voor antwoord op vraag 1. Ik heb hier voldoende info voor gekregen! Kunnen jullie ook vraag 2 beantwoorden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.2K

Het beste antwoord

Het makkelijkste is dat je en glas water pakt, eerst een slokje water en daarna de paracetamol op je tong leggen en dan met een slok water de paracetamol doorslikken en de rest van het water ook nog opdrinken.
Mocht dat nou echt niet willen, dan kan je hem ook oplossen in water. Het ligt een beetje aan hoeveel pijn je hebt, als je veel pijn hebt, neem je een hele, heb je gezeur in je mond, dan een halve.

Ik weet natuurlijk niet hoelang je de beugel al hebt, maar als je hem nog maar net hebt, dan doet de beugel altijd in het begin pijn. Die pijn gaat na ongeveer 2 weken weg (bij de een duurt het wat langer dan bij de ander) Nieuwe elastiekjes en draadje, is in het begin weer wat pijnlijker, maar ook dat gaat over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een paracetamol kun je het beste achterop je tong leggen en dan een slok water nemen, waarbij je de paracetamol in zijn geheel mee inslikt. Daarna het glas water verder opdrinken. De dosering (halve of hele) ligt aan hoeveel zo'n tablet bevat en jouw leeftijd. Je kunt het je orthodontist vragen, welke dosering hij adviseert. Als de pijn dusdanig is dat je er niet van kunt slapen, ondanks de pijnstillers, dan moet je er even mee terug, dat ze hem wat minder strak zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het innemen met een slok water is het snelste. Wanneer het je zo niet lukt, kun je de paracetamol fijn maken door hem tussen 2lepels te malen. Hier een schepje suiker op, een beetje water en hap. Zo weg en geen last van de vieze smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet beter dan dan je een paracetamol moet oplossen in water dat is niet lekker.Je kan er misschien een beetje limonadesiroop doorheen doen.Je mag een hele hebben dit kan je ook zien achterop de verpakking van het doosje.Oplossen werkt beter omdat de tablet dan niet meer heel is en zo beter op wordt genomen door het bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan gerust een hele nemen. Aan de hoeveelheid mg (staat meestal op zilveren folie op de achterkant van de pillenstrip) kan je zie hoe sterk de paracetamol is. 500 is vrij sterk, dus dan zou ik in elk geval niet meer dan 1 nemen. 200 is vrij mild dus dan zou je een tweede kunnen overwegen als de pijn een uurtje na het innemen van de eerste niet weg is.

Goed dat je het even vraagt. Nooit zomaar iets slikken want dat kan heel gevaarlijk zijn.

Hoop dat het snel beter gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb bijgevoegd de bijsluiter van paracetamol, misschien raadzaam om even te lezen.

Het advies voor iemand van 12 is:
1 tablet à 500 mg per keer max 4/6 keer per dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt een paar mogelijkheden:
1. los de paracetamol op in een bekertje met water
2. leg het op je tong met een beetje water krijg je het wel weg
3. stop hem in je kont
(maar dat is een andere pil voor buikpijn en zo)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het beste een paracetamol laten oplossen in water. Smaakt natuurlijk niet lekker maar als je maar een klein beetje water in het glas doet en in 1 x weg slikt is het te doen. Op deze manier wordt de paracetamol het snelst in je bloedbaan opgenomen.

Je mag best een hele in nemen. Je kan ook eerst een halve nemen en kijken wat voor effect het heeft. Als je dan nog niks merkt neem dan gerust de andere helft in.

War vroeger bij mij hielp tijdens de beugelperiode was om de elastiekjes een dag later in te doen en als het echt een paar dagen zeer bleef doen terug naar de orthodontist.

Je kan ook vloeibaar voedsel nemen om het wat makkelijker te maken.

Keep youre eye on the price! Over een tijdje zijn je tanden super mooi en recht! Succes!