Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een olie voor consumptie oplosbaar maken in water?

Amadea
10 maanden geleden
Door een emulgator toe te voegen. Zie jouw volgende vraag.
Amadea
10 maanden geleden
Het blijkt erom te gaan dat je langer kunt doen met jouw voorraad cannabisolie. Het best doe je dat door het te mengen met een andere spijsolie in plaats van met water. Olijfolie is dan een goede keus.
fplant
10 maanden geleden
Dank voor je meedenken! Verdunnen met olie is geen optie, omdat je daarmee de werkzame concentratie verlaagt, dan moet ik toch méér druppels nemen en dan schiet ik er niks mee op....

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Met zeep of een andere emulgator. .
(Lees meer...)
10 maanden geleden
ronron1212
10 maanden geleden
@tinus1969 voor consumptie oplosbaar in zeep?
Thecis
10 maanden geleden
@ronron1212
Of andere emulgator. Daarbij wordt keep gewoon in keuken gebruikt en, it's goed schooner.aakt, zijn zeepresten veilig voor consumptie. Hangt af van de context waarin (voor consumptie) daadwerkelijk bedoeld is.
ronron1212
10 maanden geleden
@Thecis het gaat om de zeep ik zou dat niet eten of drinken.
Thecis
10 maanden geleden
Hangt er vanaf welke zeepachtige je gebruikt. Veel emulgatoren "schuimen" een beetje. Er wordt hier natuurlijk geen Dreft of Dove bedoeld....
Niet. Olie is niet oplosbaar in water. Je kunt een emulsie maken, dan is de olie 'verspreid' in het water, maar niet opgelost.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Met eierdooier.
Dit is een emulgator en vormt bijvoorbeeld met olie en azijn een emulsie.
Genaamd mayonaise.
(Lees meer...)
10 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing