Wat is duivelsklauw (Harpagophytum) en hoe wordt deze toegepast bij Fibromyalgie en andere spier en gewrichtspijnen ?

Mijn vrouw werd duivelsklauw voorgeschreven door een
natuurgenezer ism met vitamine D (voor het versterken van de botten.
Zij lijdt aan facet-artose en heeft hierdoor veel pijn die ook uitstraalt naar het (linker) onderbeen en voet die inslaap gaat (ichias)

Wie heeft ervaring met deze plant en wilt zijn of haar ervaringen met ons delen ??

Ik zie uit naar jullie reakties !

Mvg,

Karel8158

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (3)

Duivelsklauw is ontstekingswerend bij chronische en acute reumatische aandoeningen.
Duivelsklauw geeft verbluffende resultaten bij jicht, artritis en reuma .
Duivelsklauw helpt bij chronische rugpijn, spierpijn en spierstijfheid, peesontstekingen, verstuikingen en zenuwpijn.
11 jaar geleden
Ik heb hier veel ervaring mee , ik help mensen die artrose hebben en jicht .Het zuivert het bloed en zeker goed voor ontstekingen. Het verminderd de stijfheid en verlaagt het urinezuur gehalte. De plant is door vele wetenschappers onderzocht , op zijn goede werking. De plant komt uit de Kalahari woestijn , alleen de wortels worden hier voor gebruikt. Het helpt niet direct, dat kan in sommige gevallen een paar weken duren , maar kan ook een paar maanden, dat je verbetering voelt maar helpen doet het wel.Je botten worden sterker hier door ,zodat je minder last heeft van pijn, en benen en voeten die slapen
Ik weet niet wat de natuurgenezer voor geschreven heeft, ik bedoel dan de dosering per dag dat is bij de één wat minder als bij de ander.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Algemene informatie over de plant zelf.