Sinds een paar jaar heb ik een soort vlekje op mijn kin. Iemand een idee wat je eraan kan doen?

Het vlekje is ongeveer een halve cm groot. Het is een beetje rood maar niet heel erg. Het lijkt ook alsof het een beetje in mijn huid zit. Alsof het ooit kapot gekrabt is en niet netjes terug groeit. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan je hier aan doen?
Alvast bedankt

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

Dit is een ingezonken of atrofisch litteken.
Deze littekens komen vaak voor wanneer mensen last hebben gehad van acne of waterpokken. Het atrofische litteken ontstaat wanneer het normale genezingsproces wordt verstoord waardoor er onvoldoende nieuw huidmateriaal wordt aangemaakt. De huid is bij een atrofisch litteken dunner als gevolg van een verminderde aanmaak aan bindweefsel.
Je kunt het laten verwijderen door een peeling, fractionele laserbehandeling of micro-needlingtherapie.
Maar je kunt het ook zo laten. Schoonheid zit soms juist in imperfecties.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!