Is hennep (olie) een werkend middel tegen kanker?

Wanneer je je verdiept in dit onderwerp, gaan je nekharen overeind staan van verbazing. Wat blijkt ; De Amerikaanse geschiedenis leert dat er één vent was, genaamd Harry J. Anslinger, die er voor zorgde dat hennep in 1937 voorgoed verbannen werd. Een filmpje op internet is echt het bekijken waard. Na het zien van dit filmpje rijzen er alleen nog maar vragen.....

zie: http://www.youtube.com/watch?v=zPPQuuVAbdg&feature=youtu.be

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp het verband niet. Hoezo zou het verbieden er op duiden dat het een middel tegen kanker zou zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarschijnlijk de zoveelste complottheorie: de geneesmiddelenfabrikanten en ziekenhuizen willen niet dat er een eenvoudig en goedkoop geneesmiddel op de markt komt. Het filmpje, en daarmee de vraag is de grootst mogelijke flauwekul.
Er zijn honderden soorten kanker, en er is geen simpel, universeel middel tegen. Daar is de ziekte veel te complex voor. Wat mij betreft wordt hier geen vraag gesteld, dus wegmodereren.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is je vraag nu?
Ritsuka
11 jaar geleden
Hennep is niet verboden trouwens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka de vraag is duidelijk: "Is hennep (olie) een werkend middel tegen kanker?" het antwoord ook: zeer waarschijnlijk niet, maar als je het zeker wilt weten begin je toch een onderzoek?
De toelichting op de vraag heeft weinig met de vraag te maken, maar dat is hier vrij gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ AdrieK: begin een onderzoek.. Heb je een paar miljoen liggen? Want dit soort onderzoek die je niet in een paar weken bij jouw op zolder.

Antwoorden (1)

Kanker is een breed begrip, er zijn vele variaties, echter zeg je in de vraag "EEN werkend middel", dus we kunnen het algemeen houden

Hennepolie waarschijnlijk niet,
THC waarschijnlijk wel.
Zie de engelse bronnen: die gaan over THC, waarvan maar weinig in de hennepolie zit.

Helemaal verbannen is het trouwens niet, in Californië bestaat "medical marijuana" wat bij ons (met wietpas) gewoon te koop is.