Is waterstofperoxide 3 geschikt voor mondspoeling?

Ik heb al 3 dagen last van (wat naar mij idee) ontstoken tandvlees bij een doorkomend verstandskies, nou heb ik gelezen van meerdere personen op Google dat waterstofperoxide 3% goed werkt (verdund). Dus ik een flesje kopen bij de Etos, staat erachter dat het niet geschikt is voor oraal gebruik. Wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (1)

Bij ontstoken tandvlees kun je het beste met PerioAid tandpasta poetsen.
Of spoelen met Chloor Hexidine.
Die zijn redelijk specifiek welke bacteriën ze aanvallen.
Waterstofperoxide valt ook de goede bacteriën aan, en dat is dus ongewenst.
Maar als je het hebt over een doorkomende verstandskies is er geen sprake van ontstoken tandvlees, en zijn die middelen ongewenst en schadelijk.
In dat geval heb je pijnstilling nodig, bijvoorbeeld Lidocaïne.
Dat is alleen op doktersrecept verkrijgbaar.
Eerst een bezoekje aan de tandarts is dan wel nodig.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik denk wel dat het onstoken is, omdat het wel redelijk pijn doet. Zeker bij het eten/slikken. Pijnstillers werken niet. Uiteraard zal ik langs gaan bij een tandarts, maar tot die tijd wil ik wel graag iets vinden wat het verminderd. Dus spoelen met waterstofperoxide verdund met water is geen goeie oplossing? Ik heb het flesje toch nu al in huis.
SimonV
5 jaar geleden
Het nadeel van chloorhexidine is dat ook goede bacteriën doodt.
https://www.dentalkit.nl/o7-active-500ml.html
Reddie
5 jaar geleden
Waterstofperoxide is geen pijnstiller.
Het werkt pas over meerdere dagen, dus heeft geen zin. @SimonV, dank voor je update.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Reddie, aha- snap het. 31 oktober heb ik een afspraak, dan hoor ik meer. Tot dan zijn pijnstillers de enigste oplossing nu. Dankjewel voor je antwoord.