Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is waterstofperoxide 3 geschikt voor mondspoeling?

Ik heb al 3 dagen last van (wat naar mij idee) ontstoken tandvlees bij een doorkomend verstandskies, nou heb ik gelezen van meerdere personen op Google dat waterstofperoxide 3% goed werkt (verdund). Dus ik een flesje kopen bij de Etos, staat erachter dat het niet geschikt is voor oraal gebruik. Wat kan ik nu het beste doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij ontstoken tandvlees kun je het beste met PerioAid tandpasta poetsen. Of spoelen met Chloor Hexidine. Die zijn redelijk specifiek welke bacteriën ze aanvallen. Waterstofperoxide valt ook de goede bacteriën aan, en dat is dus ongewenst. Maar als je het hebt over een doorkomende verstandskies is er geen sprake van ontstoken tandvlees, en zijn die middelen ongewenst en schadelijk. In dat geval heb je pijnstilling nodig, bijvoorbeeld Lidocaïne. Dat is alleen op doktersrecept verkrijgbaar. Eerst een bezoekje aan de tandarts is dan wel nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100