hoelang moet je yoga volgen om mentaal sterk te blijven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je blijvend resultaat wilt, zul je ook blijvend yoga moeten volgen. Als je er mee stopt, kan immers het effect weer afzwakken (dat geldt voor elke sport, therapie, medicatie etc).

Antwoorden (1)

Mag ik 'mentaal sterk zijn' vertalen met 'in balans zijn'?

Ik denk niet dat er een duidelijke richtlijn voor is, maar dat het van verschillende factoren afhankelijk is.
Stressbestendigheid, trauma's, leefwijze, karakter etc etc..
Iemand die bijvoorbeeld snel stress ervaart, een druk bestaan heeft, veel voor anderen doet en een moeilijke jeugd heeft gehad, zal meer tijd nodig hebben om weer in balans te komen dan iemand die zich niet gek laat maken, met plezier zijn werk doet en dicht bij zichzelf staat.

Ook zal een geoefend iemand sneller resultaat hebben dan een beginner.

Als je resultaat wilt blijven zien, is het een questie van yoga blijven uitoefenen op een manier die jij prettig vindt. Dat kan alleen jij voor jezelf invullen.