Wat kan je anders innemen dan paracetamol bij menstruatie hoofdpijn?

graag wil ik iets innemen wat je lichaam minder belast bij menstruatie hoofdpijn. magnesium al geprobeerd, maar helpt niet. Ook veel gedronken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helpt de paracetamol (of ibuprofen) eigenlijk wel? Zoja: waarom zo moeilijk doen, waarom zou het je lichaam belasten? Ibuprofen zorgt er zelfs voor dat je minder extreem gaat bloeden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je magnesiumoxide geprobeerd hebt, dan is het de moeite waard om een wel goed opneembare variant te proberen.
Bijvoorbeeld magnesium citraat. @Pelle: alleen in de maag wat meer bloedingen: http://www.centrumnatuurlijkwelzijn.nl/paracetamol-aspirine-en-ibuprofen/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar denk je precies aan? Van de pijnstillers is paracetamol het minst belastend (behalve voor je lever, maar als er geen sprake is van langdurig of overmatig gebruik, is het absoluut de meest veilige pijnstiller). Dus je zoekt iets wat béter helpt, maar mínder belastend is voor je lichaam? Normaal gesproken zou ik een NSAID (zoals ibuprofen, naproxen, etc.) aanraden als paracetamol niet genoeg werkt, eventueel in combinatie met paracetamol. Maar een NSAID is - hoewel voor incidenteel gebruik bij mensen zonder maagklachten of andere risicofactoren echt veilig - al méér belastend voor je lichaam en heeft dus méér bijwerkingen dan paracetamol. Dan zit je eerder te denken aan ook hieronder genoemde opties als fytotherapie, of niet-medicamenteuze opties als ontspanningsoefeningen, hoofd- of gezichtsmassage, of andere zaken die echt wel kunnen helpen bij hoofdpijn, maar niet dingen zijn die je "inneemt". Vandaar mijn vraag: zit je zelf in een bepaalde richting te denken? Waarom zoek je specifiek iets wat 'minder belastend' is?

Het beste antwoord

Ik kan niet uit je vraag opmaken of je last hebt van menstruele hoofdpijn of menstruele migraine, maar als het dat laatste is waar je last van hebt kun je misschien kijken of je aan groot hoefblad (petasites)-extract kunt komen.

Groot hoefblad is een vorm van fytotherapie die in grote gerandomiseerde, dubbelblinde, placebogecontroleerde studies effectief is gebleken tegen migraine. Bij mijn weten is het niet in capsules verkrijgbaar in Nederland via de reguliere kanalen, wat jammer is want op die manier is het nu juist effectief gebleken.

Wat je als alternatief zou kunnen proberen is het te bestellen via een buitenlandse website. Google hierbij op butterbur extract 75 mg en verzeker jezelf ervan dat er in het bestelde supplement de wortel van de Petasites hybridus zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je er voor open staat is een buitenlandse hasj of wiet met een hoog CBD-gehalte een optie om te proberen. Als je dat in een verdamper gooit is het ook niet bepaald schadelijk. Maar goed, daar moet je wel voor open staan. Als je hier niet voor open staat mag je het van mij zonder hard feelings negeren.

Wat je verder kunt doen is regelmatig vitamine B2 bijslikken, zodat je minder snel en minder hevige pijn krijgt en eventueel kijken of triptanen iets voor jou zijn om te nemen.

Overigens is paracetamol niet zo heel erg belastend voor je lichaam, maar goed pillen slikken is nooit goed natuurlijk.

Wat bij mijn hoofdpijn ook vaak helpt is koude groene thee, weet niet zeker of het jou zal helpen, maar niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
En wiet is niet belastend voor je lijf?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De werkzame bestanddelen, mits je het goed gebruikt, zijn geen aanslag op je lijf. Zo kan je wietolie maken met een hoog gehalte CBD, zo is er ook geen buzz van de THC. Overigens is wietolie wat anders dan hasjolie, wat illegaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pillen slikken is nooit goed? Ga dat eens vertellen tegen iemand die zojuist door die pillen van kanker is genezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neemt nog steeds niet weg dat pillen tegen kanker ook puur vergif zijn en die slik je ook niet tegen hoofdpijn.
Je kunt 1 van deze homeopatische middelen eens proberen, ze kunnen alle vier tegen hoofdpijn tijdens de menstruatie helpen, maar ieder persoon is anders, iedere pijn is anders, je zal dus even moeten uitvinden wat jou past, ze zijn te koop bij de drogisterijen en natuurwinkels waar homeopathie verkocht wordt.
Belladonna,
Natrium muriabicum,
Sepia,
Pulsatilla.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet je dit al van tevoren innemen of op het moment dat je hoofdpijn krijg? helpt het snel als het aanslaat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste homeopatische middelen hebben tijd nodig om hun werking te kunnen doen, dus ja, het is goed om daar een aantal dagen voor je menstruatie mee te beginnen, er zit bij de meeste merken ook een bijsluiter in het doosje, lees deze even goed door. Of en hoe snel het werkt, ligt per persoon anders, maar het is het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze homeopathische middelen zijn niet effectief gebleken bij welke vorm van hoofdpijn dan ook. Fytotherapeutische middelen zijn wat dat betreft beter onderzocht en zeer zeker effectiever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn net zoveel mensen die baat hebben bij homeopathie als Fytotherapie, er wordt nog volop onderzoek naar deze middelen gedaan. Een middel is alleen goed onderzocht en als geneesmiddel goed bevonden als het een RVG nummer heeft, dat hebben maar weinig homeopathische middelen, maar net zo weinig middelen in de fytotherapie. Onzin dus.
Het verschilt per mens waar die baat bij heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad hebben weinig (0? welke vraag ik me af?) homeopathische middelen een RVG-nummer. Over het algemeen hebben deze een RVH-nummer, zodat een homeopathische fabrikant zijn product toch als 'geneesmiddel' kan laten registreren zonder daar onderzoek over de effectiviteit aan de autoriteiten voor te hoeven overleggen. Er zijn trouwens wel degelijk behoorlijk wat fytotherapeutische middelen met een RVG-nummer:
Camellia sinensis
Cannabis
Curcuma aromatica
Curcuma xanthorrhiza
Duivelsklauw
Echinacea
Eucalyptus
Hamamelis
Paardenkastanje
Pelargonium
Pepermunt
Rhodiola
Terpentijn
Valeriaan
Zaagbladpalm
Zoethout En je hebt gelijk hoor, iedereen moet kiezen waar hij of zij zelf baat bij denkt te hebben. Dat draagt positief bij aan het placebo-effect van een middel en ook dat is een effect natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb hier geen link van kunnen vinden, dat al deze middelen een RVG nummer hebben, maar geloof je graag. In de homeopathie wordt ook gewerkt met planten, veel door jou boven genoemde zitten ook daarin verwerkt, 3 van mijn genoemde middelen zijn plantaardig. Op 1 na dus, dat is een mineraal, wat had moeten zijn natrium muriaticum, klein foutje dus toch gevonden in mijn antwoord.
Natrium muriaticum is verantwoordelijk voor de vochtregulering in het lichaam. Het komt vooral voor tussen de cellen, in bloedplasma, lymfe, maag en nieren. Wat effectief werkt bij hoofdpijn veroorzaakt door de menstruatie, omdat je tijdens de menstruatie vaak vocht vasthoudt. Wat hoofdpijnklachten kan veroorzaken.
Drosinulasiroop en creme Bioforce hebben een RVG nummer, maar zijn niet geschikt bij gestelde klachten.
Zowel producten uit de Fytotherapie als de homeopathie kunnen werkzaam zijn bij personen, maar zolang zij geen RVG nummer hebben is dat niet bewezen door onderzoek. Wat niets zegt over het aantal personen wat er baat bij heeft.
In plaats van iets innemen zou je ook eens een zgn hoofdpijnroller kunnen proberen, bv de Migrana hoofdroller of een paar druppeltjes Toco-tholin...heb ik tijdens mijn zwangerschappen gebruikt en dat hielp wel! Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mijn vriendin: Aleve of Feminax. Die zijn speciaal voor menstruatiepijnen (hoofd- en buikpijn).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je zou kunnen proberen Nux Vorm, maar ook een blaadje eten van moederkruid, kan zeer goed werken.
Moederkruid is een makkelijke te kweken tuinplant