Is zonneallergie misschien niet een allergie, maar een ontgiftingsreactie van je lichaam?

Ik studeer huidtherapie, en loop momenteel stage. Vandaag kreeg ik een cliënt die aangaf soms last te hebben van zonneallergie. Ik kreeg ineens een ingeving: zou het zo kunnen zijn dat wij geen allergie hebben voor de zon, maar door stress in onze cellen (ongezonde gewoontes in het verleden) en in combinatie met de straling van de zon er dingen vrijkomen en naar buiten gaan via de huid? Dus het lichaam wat zichzelf aan het ontgiften is met behulp van straling van de zon. Zijn hier al dergelijke theorieën over?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ontgiften van de huid? Dat zijn sprookjes. Zonlicht bestaat uit zichtbaar licht, maar ook UV-straling en zo. Sommigen zijn daar nu eenmaal gevoelig voor.
Wat is dat overigens voor opleiding die je doet? Dit klinkt niet erg serieus.