Is er een homeopatisch middel voor een vertraagde/verhoogde schildklier werking?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
6 jaar geleden
Juiste medicatie en leefstijl lijkt mij het beste
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Moet het ook werken, of bedoel je een middel dat gegeven wordt bij een van die indicaties?
Cryofiel
6 jaar geleden
Goed opgemerkt, Lies12!
tinus1969
6 jaar geleden
Leefstijl maakt overigens niet uit; de enige oplossing is echte medicatie, en die nauwkeurig instellen (iets dat huisartsen nog wel eens vergeten).
Ritsuka
6 jaar geleden
Met leefstijl bedoel ik alles, slapen, stressvermindering, beweging, voeding. Die dingen kunnen zeker meehelpen, als ondersteuning van de medicatie.
tinus1969
6 jaar geleden
@Ritsuka, bij trage schildklier niet. Daar is het toch echt een kwestie van medicijnen slikken en je goed laten instellen.
Erna55
6 jaar geleden
Lees eens : https://skepsis.nl/eoshomeo/

Antwoorden (1)

Nee, zo'n middel bestaat niet.

Er zijn natuurlijk wel homeopathische middelen waarvan wordt *beweerd* dat ze werken tegen een vertraagde of verhoogde schildklierwerking. Maar dat is slechts de bewering. Zeg maar: het reclamepraatje.

Homeopathische middelen die echt werken zijn er niet. Heel misschien zijn er homeopaten die bestaande, werkzame middelen voorschrijven - maar dan zijn dat dus bestaande, werkzame middelen, en niet specifiek homeopathische middelen.

6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Subjectieve klachten als vermoeidheid en traagheid die bij schildklierproblemen horen, kun je wel degelijk verminderen!
Natuurlijk niet door het homeopathische middel maar door het placebo-effect. https://www.plusonline.nl/gezondheid-en-medicijnen/medicijn-vaak-onnodig-bij-minder-goed-werkende-schildklier Plus.
Erna55
6 jaar geleden
Plus.