Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

welk voedingssupplement zorgt ervoor dat de barsten in het bot van mijn tenen sneller genezen?

Ik heb stressfractuur in voet drie tenen links , twee rechts. De geneesheren willen mij in het gips leggen. De pillen om de ontsteking van het vlies rond de tenen heeft nog niet goed gewerkt...
Dus vraag ik me af ,met welk natuurlijk middel kan ik de onsteking en de barsten sneller laten genezen....ik heb het ooit in een ortho'oleculair blad gelezen ....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dan denk ik in eerste instantie aan heel slecht schoeisel. (Te weinig ruimte voor de voorvoet, te hoge hakken, slechte pasvorm) Er staat verder niet bij wat je gewicht/lengte is (zowel overgewicht door overbelasting als ondergewicht door slechte voeding kunnen funest zijn voor je voeten/botten/gewrichten) maar behalve inderdaad gezond leven, voldoende rust nemen en goeie schoenen kopen, kun je weinig doen. Noch plantjes noch pilletjes gaan een lange geschiedenis van slechte keuzes voor je oplossen. Keuzes die overigens volkomen normaal en menselijk zijn hoor. Maar van de ortomoleculaire geneeskunde is vooralsnog weinig meer dan loze claims en wat placebo-effecten gebleken. Omdat ze echter extreem hoge doses voedingssupplementen voorschrijft, kan het wel heel gevaarlijk zijn. 'Meer' is beslist niet altijd 'beter'. Supplementen gaan je alleen maar helpen als er echt een tekort is geconstateerd. Wel kun je -bij voorkeur met behulp van een dietist- je voedingspatroon nakijken en indien nodig bijstellen op bijvoorbeeld voedingsmiddelen waarvan bekend is dat ze slecht zijn voor je botten (cola, suiker) of juist goed (zoals bepaalde vetten die mensen die "gezond" willen eten soms te makkelijk weglaten). Maar modder daar niet mee op je eigen houtje. Het zijn geen plus/min-sommetjes. Omdat eten steeds meer een wetenschap lijkt te worden in plaats van een smakelijke en aangename noodzaak , en we ineens op scheikundig niveau precies lijken te (moeten?) willen weten wat er op ons bord ligt, zijn er nogal wat mensen die er flink garen bij spinnen met pseudowetenschappelijke rambam mensen een onnatuurlijk en niet zelden ongezond voedingspatroon aan te smeren, die als onderschat ernstig neveneffect vaak stress (angst, schuldgevoel) oplevert, waarvan bekend is dat het buitengewoon nadelig is voor de gezondheid. Gevarieerde, goede (dus niet kant & klaar,uit een pakje of een pilletje) voeding kan je helpen je algemene weerstand en conditie te verbeteren. En meer kun je eigenlijk niet doen. De tijd zal de wonden moeten helen.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Orthomolecul...