Werkt tijgerbalsem echt?

Wat doet het dan exact?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Ivana
9 jaar geleden
Ja, dat helpt echt. Je moet wel de echte Tijgerbalsum kopen in de kleine potjes van dit bekende merk. Het is de plantaardige samenstelling die de spieren verwarmd of verkoeld, naar gelang je de witte of rode tijgerbalsem koopt. Er is veel namaak.
Ritsuka
9 jaar geleden
werkt voor wat?

Het beste antwoord

Ja tijgerbalsem werkt echt. Maar wel in combinatie met de massage die je geeft terwijl je de balsem uitsmeert.
Door de combinatie en verhouding van de basisingrediënten voelt de balsem warm of juist verkoelend aan.
En juidt die warmte dringt door tot in de spieren en geeft een rustgevend effect, waardoor de spieren ontspannen. En je dus minder last hebt van de gevoelige spier.
Kijk dus eerst goed voor welk probleem je de balsem wilt gebruiken. Want er zijn verschillend soorten tijgerbalsem met elk hun eigen werking.
Als je de tijgerbalsem voor het eerst gaat gebruiken probeer dan eerst een klein beetje op de huid. Het kan namelijk dat de balsem voor jou huid te warm aanvoelt of juist te koud.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De warmte dringt wel door de huid heen. De andere ingrediënten idd niet. Maar de ingrediënten zorgen voor de warmte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@LGA: hoe verklaar je dan de knoflooksmaak in je mond als je een verse teen knoflook onder je voet in je schoen stopt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Warmte op spieren helpt de spieren ontspannen. Dat gegeven word ook veel gebruikt door fysiotherapeuten en masseurs.
bamibal
9 jaar geleden
Tijgerbalsem geeft ook geen warmte. Het enige dat er gebeurt is dat de zenuwen worden geprikkeld, waardoor het voelt als warmte. Maar het is geen warmte. Net zoals pepermunt en menthol in de mond koel aanvoelen. Het is niet koel, maar het voelt alleen zo.
Castle
9 jaar geleden
@Jackd.... betekend dit ook dat je mond ook je sokken of schoenen proeft na een dag gelopen te hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb wel eens gedacht dat ik de stinkschoenen van een huisgenoot (studentenhuis) kon proeven. ;-) Gelukkig wordt niet alles door je huid opgenomen. (veel wel)
Castle
9 jaar geleden
Soms is geur zo sterk dat je het proeft zelfs al ben je er meters van verwijderd. Ik heb dat met een collega die houdt van rauwe knoflook met yoghurt....