Bestaat er nu geen huis en tuin middeltje om te stoppen met roken.

Overal zijn er middeltjes voor om iets op te lossen. Vlekken verwijderaars om maar wat te noemen. Is er echt niets buiten wilskracht en kauwgom om je die steun te geven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik ben nou al een jaar gestopt met roken, na bijna 20 jaar, en ik moet zeggen de enige echte manier om te stoppen met roken is gewoon HOPPA in één keer!

Ik heb geen kauwgom gebruikt, gewoon het feit dat ik me geld beter kon gebruiken om daar boodschappen van te doen, maakte al dat ik veel verder kwam met het stoppen met roken. Zes euro als je daar bij de AH 9 broden van kan kopen, of een paar pakken drinken of andere zaken... dat is toch wel een goeie motivatie (anders hb je te weinig eten in huis)

Het enige huis tuin en keukenmiddeltje is niet een of ander duur probeerseltje waar bedrijven maar al te graag een slaatje uit proberen te slaan, maar dat ben JIJZELF. En niet iets anders.

Dus, gewoon doen, niet meer kopen, ga iets anders doen op moment dat je wilt gaan roken, ga niet bij rokers staan, ga even weg als je ziet dat er gerookt wordt, want je weet zelf ook wel dat als je ziet dat iemand rookt je de drang niet kan weerstaan om er een te bietsen / vragen.

persoonlijk vindt ik het ontzettend fout om kauwgom te gaan eten, of iets anders, want ja daar kom je ook van aan, ook al denken veel mensen van niet. Op moment dat je wilt gaan roken zou je eigenlijk huishoudelijke taken moeten doen, of iets anders doen wat afleiding geeft, maar probeer te voorkomen dat je meer gaat eten e.d... want dat is bijna een nieuwe verslaving en daar zit je ook niet op te wachten...

Dus sorry, wilskracht is toch de enige huistuinenkeukenmiddel om ervan af te komen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit mijn persoonlijke ervaring kan ik het antwoord van bigmomma alleen maar beamen. Na 30 jaar roken ben ik ook van het ene op het andere moment gestopt. Om een steuntje in de rug te krijgen heb ik een acupunctuur behandeling gehad. Of dit heeft gewerkt weet ik niet. In ieder geval ging de knop om.
In al die jaren dat ik gestopt ben, nu 10 jaar, denk ik vrijwel nooit meer aan een sigaret. En het heeft onnoemlijk veel voordelen als je niet meer rookt. Ze zijn wel bekend veronderstel ik.
Dus inderdaad: wilskracht!
Er zijn ook veel boeken in de bibliotheek te leen die je kunnen helpen. Het bekendste is wel "Stoppen met roken"van A. Carr.
Nog een paar titels:
Iedereen kan stoppen met roken, jij ook!
de Gemakkelijk Stoppen Methode
Auteurs: Eric Eraly
Moeiteloos stoppen met roken...
... en nog slank blijven ook!
Auteurs: Roy Martina, Matty Zwart-van Dijk Informatie over de inhoud van de boeken is te vinden als je de titels opzoekt in onderstaande link en op "meer informatie" klikt:
http://zoeken.bibliotheek.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heee Mijn antwoord is verwijderd omdat ik dingen als
wilskracht noemde.................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hee momopoyolo... ik heb die antwoorden niet gemeld hoor!! dan weet je dat ... het is wel lullig dat het verwijderd + verplaatst is want ik vond het prima antwoorden eerlijk gezegd, sommige zelfs beter dan de mijne....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Ik weet niet of het onder "middeltjes" valt, maar een geliefd persoon die sterft aan longkanker is de beste eye opener!

http://youtu.be/i_Rei-oOIM0