vanwaar komt die koelte op je lichaam als je sahaja-yoga doet?

Ik doe nu al enkele lessen sahaja-yoga. De bedoeling is een overtol aan "hitte" uit je lichaam te halen zodat het meer in balans komt. Bijna alle leerlingen ervaren hierbij een soort koelte op het hoofd en soms ook elders.
graag zou ik weten of dit "gezond" is en van waar het komt...

Het beste antwoord

Als je ontspant en rustig wordt kan er overtollige warmte verdwijnen. Net als wanneer je uitrust na hardlopen.
Dat sommigen een koelte ervaren is waarschijnlijk een placebo effect. Ongezond is het geenszins. Je komt heus niet onder de 37 graden.