Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn oorbel is ingegroeid, wat te doen?

Het slotje van mijn oorbel is als het ware ingegroeid.
Ik krijg het er niet uit en mijn moeder ook niet.
Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Oeh dat is vervelend! Probeer je oorlel in te smeren met een vettige crème en dan blijven wrijven totdat er speling komt tussen je vel en het slotje. Je moeder kan ook proberen om met een scherp mesje (goed steriliseren) je vel los te krijgen van het slotje. Je kan ook ff langs het zwembad gaan en even lekker weken. Lukt dit allemaal niet ga dan naar de dokter. Het heeft geen zin om de boel te forceren. Waarschijnlijk heeft de dokter het zo los:-) Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou naar een juwelierszaak toe gaan en vragen of zij dat kunnen verwijderen en anders naar de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer je oorlel heel goed in met iets heel wat erg vet is(vaseline?) goed rommelen en dan proberen hem los te krijgen.Is bij mijn kleindochter ook gelukt.
Suc6
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Ik denk dat je het allerbest naar je dokter kunt gaan, meid.

Want dat dingetje MOET eruit gehaald worden en je màg dan zeker niet door zo'n handeling een infectie oplopen.

Dus morgenochtend even snel naar de dokter met de vraag of hij/zij dat even pijnloos voor je verwijderen wil.

Groetjes,

Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding