Wat doet een reiki master met je? Ik bedoel als je niet zo lekker in je vel zit wat kan reiki dan met je doen?

Wat kan reiki met je doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De energie van iemand die jou Reiki geeft, geeft hij/zij door via handoplegging.
Degene die de hand oplegt, maakt niet iemand beter, maar fungeert alleen als doorgeefluik. Het is de ontvanger van deze energie die, zij het onbewust, het werk verricht. Dit werk houdt in dat lichaam en geest weer voeding krijgen om zichzelf in balans te brengen.
De optredende bijwerkingen hiervan zijn dat de kwalen die ontstaan zijn door disharmonie, verminderen of zelfs verdwijnen. Doordat het lichaam lekker in z’n vel gaat zitten zal het emotionele lichaam zich ook beter gaan voelen.

Andersom werkt het ook, als je emotionele lichaam zich goed voelt dan zal je lijfelijke lichaam dat ook doen. En zo zitten we weer in een opwaartse spiraal. Hierdoor treedt er een positieve verandering op niet alleen in jezelf, maar ook bij alles wat je doet. En dit heeft weer zijn uitwerking op je hele omgeving.

http://www.reiki.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Reiki heeft vooral met suggestie te maken. Er is een groot onderzoek geweest waarbij mensen niet wisten of ze door een reiki -master werden behandeld of door iemand die maar deed alsof. Dan blijkt dat niemand het verschil kon voelen/merken. Zelfs reiki-masters zelf niet! Het heeft dus vooral met de sfeer/ontspanning te maken maar het werkt niet echt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry. Website moet www.vtdk.nl zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan niets vinden op die website, kan ik de uitslagen en/of het filmpje van dat experiment ergens zien?
ik ben het volkomen eens met het antwoord van bessy.
zo zou ik het zelf ook uitgelegd hebben. het is toch fijn wanneer je door een reiki-behandeling wel weer lekker in je vel komt te zitten doordat je anders leert kijken naar dát waardoor je niet goed in je vel zit.