Ik heb een vraag over pillen. Ik moet tegmoordig pillen slikken maar qaarom zijn ze roze-blauw en zit er hetzelfde aan de blauwe kant?

Ik wil graag weten waarom dat zo is.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Antwoorden (2)

dat zijn capsules, dat roze/blauwe geval is een hoesje, in dat hoesje zit het eigenlijke medicijn, een poeder (als je er ooit een over houdt, trek maar uit elkaar)

dat hoesje lost in je maag vanzelf op, en dan gaat het medicijn aan de slag.

is het toevallig trisporal? de kleurtjes helpen in ieder geval bij het identificeren van medicijnen, maar met een beperkt aantal kleuren lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat meerdere medicijnen kleurcombinaties delen.

Toegevoegd na 48 seconden:
ohh en het is als een potje/dekseltje, geen 2 verschillende medicijnen ofzo..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er zoveel pilletjes zijn met verschillende kleuren, kiezen sommige fabrikanten voor 2 kleuren om de pil te laten opvallen. Een pil heeft daarom ook vaak een andere vorm, om onderscheid te kunnen maken.
Als je elke dag verschillende medicijnen moet nemen en ze zouden allemaal dezelfde kleur en vorm hebben, zou je vlug in de war zijn. En het zou ook nog gevaarlijk kunnen zijn.