Zout!

Als je last hebt van slijm in je keel, kun je het beste een paar keer per dag gorgelen met water met een flinke schep zout erin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in het ziekenhuis adviseerden ze mijn zus: een verse ananas pureren en dat opdrinken, hielp erg goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijm is een super product. Het helpt slijm oplossen keelpijn verminderen en hoest stoppen. Elke dag drie koppen tijm thee drinken doet wonderen. Je kan ook tijmoliedruppels nemen. Niet innemen maar mengen met babyolie en je borst insmeren of een paar druppels in bad. Tijm is een natuurlijke antibiotica en gaat via de huid naar binnen. Brandnetelthee is ook slijmoplossend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak van de slijm aanmaak moet in beeld gebracht worden, want dan kun je gaan kijken wat je er aan kunt doen. Stel dat het uit de longen komt dan betreft het een andere aanpak dan uit de maag. Observeer of je meer last hebt van slijm na het eten van bepaalde voedingsmiddelen.

En of je door beweging meer lucht krijgt bijvooorbeeld, want dan zou het uit de longen kunnen komen. Maar soms komt slijm vorming ook door dat de lever gedetoxed moet worden. Zuivel is ook slijm vormend. Dus dat zou ik dan sowieso maar even achterwege laten.

Misschien eens naar een natuurarts gaan die kan het vast wel in beeld brengen waar jouw slijmvorming vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Castanea-honing complex van Pfluger werkt heel goed om slijm op te lossen. Dit is een hoestdrank, maar ik denk niet voor kinderen onder 1 jaar, omdat deze geen honing mogen hebben.
Ook kun je Tussistin hoesttabletten innemen.
Lost een vervelende vastzittende slijmhoest goed op.