Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Totaaloverzicht behandelmethoden:
- Behandeling met zalf, crème en lotion
> Lokale behandelingsvormen
> Informatie per product
> Therapietrouw
- Lichttherapie
- Behandeling met orale medicijnen
- Behandeling met biologische stoffen
- Dagbehandelingscentra

Psoriasis is een chronische ziekte en niet helemaal te genezen. De plekken kunnen echter wel weken tot jaren na een behandeling wegblijven. Behandeling richt zich op het voorkómen of bestrijden van de psoriasis-plekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je kunt in het ziekenhuis lichttherapie krijgen en zelf baden met dode zee zout
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eventjes naar de huisarts...en die geeft je er vast een zalfje voor. Je kan geloof ik zalfjes daarvoor kopen bij een drogist. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook mee te maken.
nare, ontsierende ziekte.
dermatologie schrijft behandelingen (lichttherapie, biologicals)en zalven voor.
zelf kun je naar bijv, de Dode Zee, dat helpt voor korte of langere tijd. de moeite waard.
probeer stress te reduceren en soms helpt een aangepast voedingsschema.
wordt lid van de PFN, psoriasis federatie nederland
zij weten veel op dit gebied.
sterkte! niet krabben, dan wordt het erger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag, Voeding kan een groot verschil maken op dit gebied. Koffie, varkensvlees en suiker werken averechts. Je kunt dit een poos uit je voeding halen. Ik ken iemand die er op die manier nauwelijks last meer van heeft. Wel 'n beetje discipline nodig! Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan bij de drogist allerlei smeersels halen op basis van dode zeezout. Je kan ook op vakantie naar de dode zee.
De vriendin van mijn moeder heeft sinds ze anders is gaan eten volgens richtlijnen van het candida dieet veel minder psoriasis uitbarstingen. Geen suiker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste deel van je weerstand wordt bepaald door je darmen, als het daar niet optimaal gaat is direct je weerstand minder, dus meer last van psoriasis.
Om je weerstand weer op te bouwen, is het drinken van Aloë Vera, mogelijk een goede oplossing om de uitbraak van psoriasis tegen te gaan.
Mogelijk heeft ook je voeding invloed hierop, maar dit wordt ook weer tegengesproken.
Ook is stress vaak de oorzaak van een uitbraak.
Wel belangrijk is zo gezond mogelijk eten en voldoende buitenlucht/ beweging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@eddijst, wat een bijzondere avatar heb je nu. Mooie afbeelding. Doet me wel een beetje aan de herfst denken vanwege het kleurenpallet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je, ja ik heb de computer ontdekt en van mijn eigen foto's dit gemaakt.
vergroot hem maar eens, dan zie je pas hoe mooi hij is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding