Kan Tijmolie nou ingenomen worden of niet?

Ik heb Tijmolie gekocht en de verkoper zei mij dat ik het verdund in kan nemen. Maar nu las ik op internet dat het absoluut niet mag. En op de site van Jacob Hooy staat dat dit wel weer mag. Wie heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het wel, er is ook Tijmsiroop als hoestdrank.

Het beste antwoord

Je hebt verschillende soorten tijm.
De gele tijm (ct linalol) mag je verdund innemen, met de rode tijm (ct. thymol) doe je dit beter niet. Die is veel sterker.
Dit zijn de meest voorkomende, maar er zijn nog andere. Bij veel merken zit er een bijsluiter bij.

Dus het mag, maar het is een heel sterke olie. Dus kijk hier zeker mee uit. En nooit onverdund innemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

thijmolie schijnt heel scherp te zijn, tijmsiroop is gezoet, een vriend van mij heeft tijmolie ingenomen en zegt dit nooit meer te doen.

Toegevoegd na 59 seconden:
je kunt het wel verdunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij raadzaam om het niet in te nemen.
Het is wel heel geschikt om compressen mee te maken.
Een lapje molton of flanel, eventueel dubbel, besprenkelen met een paar druppels tijmolie.
Dit lapje moet je dan even verwarmen.
Ik zette vroeger, toen er nog geen magnetron was, een pannetje water op en zodra het water kookte legde ik het lapje op de deksel.
Even door laten warmen en het compresje is klaar om op de borst te leggen.
Heel goed tegen bronchitus-achtige klachten.
Met een magnetron goed opletten dat het niet te warm wordt, het lapje kan zelfs gaan schroeien!!

Zoals al eerder in een van de antwoorden is gezegd kun je om in te nemen beter tijmhoestsiroop nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht aan welke soort het betreft. Ik zal die van de site van jacob hooy dan nemen om in te nemen. Tijmolie is een verwarmende olie die dus bv net als tijgerbalsem warm wordt op de huid. Dat kan erg vervelend voelen aan je slijmvliezen die waarschijnlijk toch al geirriteerd zijn.....ik zou eerder gaan stomen met de olie dan zomaar innemen als je niet zeker bent van je zaak.