verkouden in de zomer, niet in de winter?

ik ben altijd, elke zomer snifverkouden! en in de winter helemaal gezond. misschien 4 dagen ofzo, of een klein griepje maar dat is vast omdat ik dan kou gevat heb. maar al ik het in de zomer ben, is het bijna elke dag. ik kan wel van een mini-wonder spreken als ik het niet ben.

ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en die zei dat het door bepaalde stoffen kon gebeuren die er wel zijn in de zomer en de winter niet. ik heb hierdoor moeten bloedprikken en heb de uitslag gekregen: ik ben voor niets allergisch.

kan iemand mij helpen wat het wel is en hoe ik er vanaf kom? ik zit in de zomer wel in de zon en eet ook gezond, ook gebruik ik vanaf 3 weken geleden zo'n neusspray.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (4)

Het lijkt me toch heel erg op allergie!
Ik herken wat je schrijft wel, vroeger was ik ook altijd in de zomer snip verkouden en kreeg dan op mijn kop 'ben je weer zonder jas buiten geweest', maar het bleek toch allergie te zijn.....Misschien moet je huisarts nog wat verder doorzoeken naar de reden. Er is zo'n test dat je hele rug volgezet wordt met kleine prikjes van de meest voorkomende allergie veroorzakende stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt veel op hooikoorts, maar dat speelt niet de hele zomer, ik heb hier ook een tijd lang last van gehad, ik ging vaak ik Zeeland kamperen aan zee de klachten verdwenen dan snel bij terug keer in het Gooi kwamen de klachten weer terug. Ze hebben bij mij neusschot recht gezet de de bijholtes schoon gemaakt en nog meer van dit soort dingen. Was er daarna wel van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieuw, klinkt erg smerig maar bedankt voor je hulp, haha! :)
Ook al komt er niets uit een allergie test, kan je toch overgevoelig zijn voor bepaalde stoffen.
Haal bij de drogist iets tegen hooikoorts en probeer het een paar dagen, helpt dit niet probeer dan een middel met andere werkzame stoffen. Je kan ook bij de apotheek langs daar kunen ze je goede informatie geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn toch wel wat verschillen tussen hooikoorts problemen en verkoudheid.

Bij een beetje hooikoorts: niezen, loopneus, jeukende ogen.
Bij erge hooikoorts, niezen, dagenlange loopneus, jeukende en opgezette ogen, erg zere en droge keel, kan slecht tegen fel licht, koorts, grieperig gevoel, moe en lam gevoel, concentratie problemen.
Wordt erger bij zonnig en droog weer, wordt aanzienlijk minder bij koel regenachtig weer.

Bij verkoudheid, begint vrijwel altijd met een gevoelige of zere keel, pas een of twee dagen later komt de verkoudheid zelf, veel hoesten, grieperig gevoel, is meestal de derde dag het ergste en wordt daarna dagelijks minder.
Het weer heeft geen enkele invloed hier op.

Een neusspray zou ik NOOIT aan beginnen.
Doet meer kwaad dan goed.
Thee drinken van pepermunt en duizendblad heeft meer succes.

Ieder zomer zijn er verschillende verkoudheidsvirussen, die ook nog telkens muteren, waardoor je er telkens weer ziek van kan worden, veel mensen zijn tegenwoordig 3 a 4 keer in de zomer verkouden, bij jongeren vaker dan bij ouderen.