Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verkouden in de zomer, niet in de winter?

ik ben altijd, elke zomer snifverkouden! en in de winter helemaal gezond. misschien 4 dagen ofzo, of een klein griepje maar dat is vast omdat ik dan kou gevat heb. maar al ik het in de zomer ben, is het bijna elke dag. ik kan wel van een mini-wonder spreken als ik het niet ben.

ik ben hiervoor al naar de huisarts geweest en die zei dat het door bepaalde stoffen kon gebeuren die er wel zijn in de zomer en de winter niet. ik heb hierdoor moeten bloedprikken en heb de uitslag gekregen: ik ben voor niets allergisch.

kan iemand mij helpen wat het wel is en hoe ik er vanaf kom? ik zit in de zomer wel in de zon en eet ook gezond, ook gebruik ik vanaf 3 weken geleden zo'n neusspray.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het lijkt me toch heel erg op allergie!
Ik herken wat je schrijft wel, vroeger was ik ook altijd in de zomer snip verkouden en kreeg dan op mijn kop 'ben je weer zonder jas buiten geweest', maar het bleek toch allergie te zijn.....Misschien moet je huisarts nog wat verder doorzoeken naar de reden. Er is zo'n test dat je hele rug volgezet wordt met kleine prikjes van de meest voorkomende allergie veroorzakende stoffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt veel op hooikoorts, maar dat speelt niet de hele zomer, ik heb hier ook een tijd lang last van gehad, ik ging vaak ik Zeeland kamperen aan zee de klachten verdwenen dan snel bij terug keer in het Gooi kwamen de klachten weer terug. Ze hebben bij mij neusschot recht gezet de de bijholtes schoon gemaakt en nog meer van dit soort dingen. Was er daarna wel van af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ieuw, klinkt erg smerig maar bedankt voor je hulp, haha! :)