Verwijzing naar pijnpoli terecht ?

"Mijn" neuroloog verwees mij onlangs naar de pijnpoli na een klacht over redelijk onhoudbare pijn vanuit de rug. "Versleten rugwervel" concludeerde de neuroman. In de poli zou een (beklemde) zenuw die de pijn veroorzaakte, worden geblokkeerd. Een niet omkeerbare situatie, dus nogal ingrijpend. Gelukkig adviseerde "mijn" fysiotherapeut (zij behandelt wegens neuropathie) haar manueel werkende collega te bezoeken. Na één behandeling door deze man was de pijn geleden. 't Was vorige maand en nog steeds vrij van pijn ! Dringende vraag: waarom wees de neuroloog niet op deze simpele oplossing in plaats van mij door te sturen voor een dure, mogelijk ook riskante ingreep met bovendien een wachttijd van anderhalve maand ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Simpel Artsen/Specialisten worden nog vaak op een voetstuk gezet, terwijl ze te vaak op een routine manier naar klachten kijken, i.p.v. een open blik. Conclusie: Neem in zo'n soort situatie altijd een second opinion en schroom niet zelf informatie op te sporen en durf in discussie te gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk wel dat je Neuroloog een weloverwogen advies heeft gegeven,maar het zal zo zijn dat je voor een klacht verschillende therapieën hebt.Gelukkig heeft het voor jouw goed uitgepakt.Je kunt je ook afvragen waarom jouw Fysiotherapeut jouw niet eerder deze tip aan de hand heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wellicht dat "jouw" neuroloog ook geen god is en het weleens fout kan hebben. Hij heeft naar zijn beste kunnen jouw doorverwezen, hij heeft waarschijnlijk ingeschat dat de pijnpoli de beste optie was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw neuroloog heeft je van je pijn willen afhelpen op de, voor hem meest voor de hand liggende, manier. Ik heb ook al ondervonden dat er zelden wordt verwezen naar een manuele therapeut of osteopaat, terwijl dat vaak de beste oplossing is voor veel problemen.