Bij de behandeling van CVS bij vrouwen kan men met klassieke homeopathie de beste resultaten verwachten. Onderstaand worden twee middelen besproken die iedereen zou kunnen proberen.

- Homeopathisch middel voor toestand van overheersing van het sympathische zenuwstelsel:
Door een langdurige periode van overmatige inspanning, zorgen en opwinding kan een toestand ontstaan waarbij het sympathische gedeelte van het autonome zenuwstelsel gaat overheersen over het parasympathische gedeelte. Er ontstaat dan als het ware een permanente stresstoestand.
Het geneesmiddelbeeld van Kalium phosphoricum vermeldt een uitgesproken verstoring van het sympathische zenuwstelsel. Verder worden genoemd: lichamelijke en geestelijke zwakte; de patiënt is nerveus, angstig, depressief, mistroostig, prikkelbaar, schrikt snel en de minste opgave lijkt een zware taak. Er is sprake van grote moedeloosheid over zakelijke aangelegenheden. Stinkende diarree doet zich voor, opgeroepen door schrik, neerslachtigheid en uitputting.
Men kan van dit middel Kalium phosphoricum D6, 3x daags 7 druppels of 2 tabletjes nemen of kiezen voor Kalium phosphoricum D6, Biochemisch zout D6, 3x daags 1 tablet.

- Algemeen oppepmiddel:
Wanneer het sympathische zenuwstelsel uitgeput is, hetgeen blijkt uit dufheid, slaperigheid, somberheid en prikkelbaarheid, kan men denken aan Alfalfa. Dit plantaardige middel werkt stimulerend op het sympathische zenuwstelsel. Het verhoogt de geestelijke veerkracht en roept een gevoel van welbevinden op; men voelt zich helder en goed; zorgen verdwijnen; de eetlust neemt toe; hoofdpijn en buikklachten nemen af. Iedereen kan dit middel proberen; gebruik van Alfalfa tinctuur 3-4 x daags 5-10 druppels op een lepel water.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vond het heel moeilijk om dit te beoordelen. Twee antwoorden vond ik erg goed, maar ik moest kiezen. Ik koos voor dit antwoord omdat ik hier nog nooit van gehoord had.

Andere antwoorden (2)

Je zal de bron van je problemen moeten zoeken.
Gluten kan de oorzaak zijn, gepasteuriseerde melk ook, enzovoorts.

Aan de andere kant heb je ook goede voeding nodig, je kan niet alleen maar dingen geen weglaten.
Daar zijn biologische volle rauwmelkse producten er een van.
Hoewel het eigenlijk voeding is, mag je Kefir best als supplement zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Carnitine, melatonine, vitamine B12 en nadh/enada lijken bij sommige mensen met CVS te helpen, al is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat het echt helpt bij CVS.