Ik geloof er niks van dat dat kan.

Alleen met een teil water en toevoegingen krijg je hooguit lekker frisse voeten.
En dat kan je dan weer een lekker fris opwekkend gevoel geven.
Als je al zou kunnen ontgiften via je huid dan nog zijin je voeten zijn een veel te klein deel van je huid om daarmee te kunnen ontgiften.
Maar als je het wel gelooft, dan zul je toch een apparaat moeten kopen.

http://www.energiediamant.nl/ontgiftend%20bad.html

En anders is hier nog een recept, bedoeld voor in bad, niet alleen voor je voeten.
Neem ½ cup of baking soda of ½ cup Epsom zout of½ cup zeezout. 15-20 minuten inweken en daarna de huid voorzichtig borstelen met zeep op een washandje van natuurlijke vezels. Na een paar minuten zal het water donker worden en "viezig". De donkere kleur komt door de metalen die uit de huid gekomen zijn (aluminium en kwik). Doe dit eenmaal per week tijdens het ontgiften en een keer per maand om het te onderhouden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is al eens een vraag geweest over ontgiftingsvoetbaden:

http://www.goeievraag.nl/vraag/overweeg-detox-voetenbad-schaffen-ervaring.45491
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Tja, dat recept werkt op dezelfde manier als het aquadetox voetenbad: je stopt wat stoffen in het water die, eventueel samen met menselijk zweet, ALTIJD voor een viezige kleur zullen zorgen. Dan maak je de mensen wijs dat die viezige kleur wordt veroorzaakt door de afvalstoffen uit het lichaam, waarna het gebrek aan kennis ervoor zorgt dat velen je geloven. Lees hier eens wat objectievere berichten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drainage_%28natuurgeneeskunde%29
http://www.skepsis.nl/aquadetox.html
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh ja, nog vergeten: aluminium en kwik? Die zouden de verkleuring moeten verklaren? Als je met aluminium en kwik een verkleuring wilt krijgen, heb je daarvan zulke enorme hoeveelheden nodig, dat je er nooit genoeg van naar binnen zult kunnen werken, hoe hard je het ook probeert. Je zou eerder sterven aan een aluminium- of kwikvergiftiging dan dat je een verkleuring van het water zou krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist cryo,
die zware metalen die uit je voeten zouden komen...
dat gelooft toch geen mens?
Cryofiel
12 jaar geleden
Nou, je staat er verbaasd van hoeveel mensen dat wel geloven. Meestal komt dat door onkunde, vooral door een totaal gebrek aan inzicht in verhoudingen. Het is een combinatie van halve waarheden, Bijvoorbeeld:
--  Kwikvergiftiging bestaat. Aluminiumvergiftiging ook.
     (Correct.)
--  Door zweten kun je gifstoffen kwijtraken.
     (Deels correct.)
--  Conclusie: door de huid kun je gifstoffen kwijtraken.
     (Grotendeels niet correct.)
--  Het ontgiftingsverhaal is betrouwbaar.
     (Niet correct. Het wordt slechts met overtuiging gebracht.)
--  Het bruin worden van het water is het bewijs.
     (Niet correct. De bruinkleuring heeft andere oorzaken.)

Andere antwoorden (3)

hoe bedoel je ontgiften als het om bacterien gaat voeg dan dettol aan het water toe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet!! OOk niet met die speciale apparaten.
Het is onmogelijk om via je huid je gifstoffen kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De huid is het grootste orgaan van ons lichaam. Alles wat je er op smeert zal opgenomen kunnen worden, waaronder ook de chemische troep waar shampoos`s en zonnebrand creme`s vol mee zitten.

Maar al die chemische troep zou feitelijk door de lever afgebroken moeten worden, voor zover die dat nog aankan. Want westerse mensen vullen en smeren zich vol met troep en de lever heeft het er zwaar mee!

In principe zou je ook weer middels de huid moeten kunnen ontgiften, en dat gebeurt ook bij transpiratie, maar dat staat niet in verhouding tot wat we allemaal op de huid smeren en via voeding aan toxines binnen krijgen.

Ik vrees dan ook dat indien je wilt ontgiften, je daar iets meer moeite voor zal moeten doen, dan alleen lekker met je voeten in het water te zitten.

Met gezonde voeding kun jij je lichaam ook dwingen om te ontgiften!
En verder zou je een leverreinigingskuur kunnen overwegen. Daar zijn vele varianten van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou dan een goede leverreiniging zijn om mee te beginnen? Mariadistel gebruik ik al. Die met olie heb ik al eens overwogen maar vind dat te resoluut omdat ik de neven werking niet weet. (hoe voel ik me wordt je er zieker door enz.) graag tips van je :-)
Cryofiel
12 jaar geleden
De lever is een zelfreinigend orgaan. Leverreiniging is niet nodig. Leverreiniging kan wel schade veroorzaken. Zowel aan de lever als aan andere organen. Je grijpt namelijk op een bijzonder onnatuurlijke manier in in de natuur. Lees eens het Wikipedia-artikel over een aantal drainage- of ontgiftingsmethoden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drainage_%28natuurgeneeskunde%29
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cryofiel: Thanks het heeft twee antwoorden en allebei met een goed argument.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conan: wat je op je huis smeert gaat meestal niet verder dan de opperhuid. Cremes e.d. gaan echt niet door alle vijf je huidlagen heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel: Een leverreiniging zou niet nodig moeten zijn. Het zou ook niet nodig hoeven te zijn, indien we gezond zouden eten, in plaats van chemische troep uit de supermarkt naar binnen te werken. Dat is namelijk ook bijzonder onnatuurlijk. Ik ben van mening dat de lever best een beetje hulp kan gebruiken. En ja, dat kun je inderdaad ook verkeerd doen.
Je kunt ook helemaal niets doen. De meesten belanden uiteindelijk in het ziekenhuis bij de man met het mes en de bestralingen. Nee dat is natuurlijk...!
Eén op de drie Nederlanders is de pineut. @momopoyolo: Dat hoop je... @Jamica: Ik zou niet weten wat specifiek voor jou een goede leverreinigingskuur zou zijn, want ik ken je verder niet. Persoonlijk ben ik een voorstander van ontgiften met rauwe melk, rauwe eieren (Wel biologisch-dynamisch) en bitterzout. Je kunt er wel tijdelijk klachten als hoofdpijn en buikpijn bij krijgen. Maar de meeste mensen voelen zich na de ontgifting vervolgens een stuk beter.
Cryofiel
12 jaar geleden
@Conan, je bent er misschien niet van op de hoogte, maar de natuur levert ons heel wat sterk kankerverwekkende stoffen. Het giftigste product dat we kennen is ook een puur natuurlijk product. Dus steek jij maar lekker een sigaret op, gemaakt van biologisch-dynamisch gekweekte tabak. Vergeet niet je lichaam te ondersteunen met mineralen, bijvoorbeeld het puur natuurlijke plutonium.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cryofiel, dat opsteken van sigaretten laat ik aan anderen over...
Cryofiel
12 jaar geleden
Waaat??? JIJ wijst een zuiver plantaardig natuurproduct af? Neem je dan wel je mineralen?