Kan een longontsteking alleen worden behandeld met antibiotica?

Of zijn er andere middelen..
Ik heb een beginnende longontsteking, maar ben heel allergisch voor antibiotica..
Heeft iemand ervaring met homeopthie?
Of ander middelen?

Toegevoegd na 50 minuten:
ik heb in het verleden meerder antibioticas gekregen, en ik belande meestal binnen 2 uur op de ongevallenpost met een zware allergische reactie,
ik heb verder geen koorts, zweet wel veel, en drukkend gevoel op de borst.
er is een longfoto gemaakt vanmorgen, omdat ik bloed op hoeste..
ik rook niet..
de dokter vertelde dat t om een bacteriele ontstekking gaat..
ik verwijt het aan de torenhoge huisvuil wat hier in napels op straat ligt..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Ik heb al vaker longontsteking gehad dus ik heb al wat ervaring met anti-biotica. Je hebt er ontzettend veel soorten in zoals smal-spectrum (in geval legionella), en breedspectrum (zoals dat Amoxy*)
Ik word van dat laatste spul helemaal rood als een kreeft en het doet bij mij helemaal niets behalve dat ik nog veel zieker ervan wordt, dus ik begrijp je verhaal.
Vraag je dokter dus om een kuurtje doxicycline, dat is geen penicilline maar een chloorverbinding en dat verdraagt iedereen goed doch daarvoor moet je minimaal 8 jaar zijn omdat er groeischade aan de botten van kan ontstaan en blijf je klein. Ga in geen geval zelf experimenteren want je zet je léven op het spel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja in de meeste gevallen wel, tenzij je een virale longontsteking hebt.

Onderschat een longontsteking niet, het is een ziekte die je echt moet behandelen.
Ga naar je huisarts.

Over homeopathie heb ik een link gevonden, het is zeker niet aan te raden

Een longontsteking is weliswaar homeopathisch behandelbaar maar vaak is het verstandiger om dat niet te doen. Als het homeopathisch gezien een duidelijk beeld is kan er wel een poging gewaagd worden maar dan moet er wel binnen een uur effect gezien worden, een verbetering in energie of andere symptomen. Er is niet veel tijd om te zoeken naar het meest optimale middel als deze niet direct gevonden is. Wat mij betreft is er dan niets op tegen om het lichaam met antibiotica te helpen om de bacterie kwijt te raken en tegelijkertijd of daarna homeopathisch de afweer te versterken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben daar geweest vanmorgen, nadat ik bloed op gehoest had.
er is direct een foto gemaakt, en daar is een beginnede longontsteking op te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Honing is ontstekingsremmend en heeft medicinale eigenschappen. Weet niet hoeveel je er van zou moeten nemen tegen de beginnende longontsteking, maar theoretisch zou het er tegen moeten helpen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dus lekker honing nemen, maar natuurlijk niet alleen zelf aan blijven modderen maar ook specialistische hulp inroepen. Dat kan je huisarts zijn, maar bijvoorbeeld ook een natuurarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ga t proberen ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sterkte! Ik hoop dat het helpt.
Kwaad kan het in ieder geval niet.
Honing is echt een pracht product van moeder natuur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja idd goed spul ik heb heerlijk geslapen ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jee ik heb het vanmorgen met mijn arts over gehad ...
hij raadde me aan honing met kaneel..
je hebt gelijk t is vanouds her het beste middel...
Ja en in combinatie ontstekings remmers ,ps er zijn vele soorten antibiotica bespreek dit met je arts ,wat waren je klachten ,en welke antibiotica gaf jou welke klachten btr schap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik wilde dit antwoord eerst niet plaatsen maar gezien de sympathie die hier opduikt voor een behandeling met honing lijkt het me toch nodig. Als honing helpt tegen bacteriën dan is het omdat er een antibioticum in de honing zit, dus komt een behandeling met honing op hetzelfde neer als het nemen van een antibioticum.

Allergisch voor antibiotica lijkt me onzin, je kunt allergisch zijn voor tetracyclines, voor penicilline, maar een allergie voor al de stoffen die gebruikt zouden kunnen worden om de ontsteking te bestrijden lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Antibiotica zijn zeer effectieve medicijnen om bacteriële infecties te bestrijden, homeopathie is een zeer effectieve methode om gebakken lucht te verkopen.

Als je allergisch voor de gebruikte antibiotica bent dan kunnen ook nog de symptomen van de allergie bestreden worden met anti allergene medicijnen, maar gezien de grote hoeveelheid beschikbare alternatieve antibiotica lijkt me dat niet nodig.

Bij niet behandeling kun je aan een longontsteking dood gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een goede kans dat een gezond persoon een longontsteking uit zichzelf kan klaren. Toch is het uitkijken geblazen, vooral bij een dubbelzijdige longontsteking. Je bent er wel flink ziek van en doorgaans gaat longontsteking gepaard met flinke koorts.

Zoals gezegd kun je allergisch zijn voor één of meerdere soorten antibiotica maar zijn er altijd wel middelen waar je dat (nog) niet voor bent. Er is een groep middelen die zeer terughoudend gebruikt word om resistentie van bacteriën te voorkomen. Het is mogelijk dat één van die middelen in jouw geval aangewezen is. Het is raadzaam om dat met je arts te bespreken.

Bij ziekten die potentieel levensbedreigend zijn zou ik niet gaan rommelen met homeopathie of iets dergelijks. Zeker als je koorts krijgt holt je conditie achteruit waardoor de kans op complicaties toeneemt. Als je te lang wacht met regulier behandelen verminder je je genezingskans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke+
ik ga zeker niet rommelen, ik heb morgenvroeg contact met mijn huisarts in nederland, in hem heb ik meer vertrouwen dan hier..
en vraag hem wat ik t beste kan innemen..
zoals ik zeg t gaat om een beginnende ontstekking zonder koorts, dat vind ik t rare..
voel me alleen moe, en transpireer veel..
heb wel honing gepakt, meer uit voorzorg om eventuele bact nu beetje voor te zjn ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marion61, vergeet niet om het verlies van je transpiratievocht ruimschoots aan te vullen met water.
En dan bedoel ik ook water, en geen andere dranken die met behulp van water zijn gemaakt. Neem momenteel zeker geen alcohol, want dat droogt je uit!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik drink altijd al veel water, alcohol lust ik niet..