Wanneer je geheugen verlies heb kunnen dokters dit op een of ander manier aanduiden. Dus is het te zien net zoals een tumor of een gebroken rib bv?

..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ha, die Boezzoelivecom;

Doktoren kunnen een diagnose stellen en er een naam aan hangen, zoals geheugenverlies de naam amnesie krijgt. Dat kan een arts met zijn ogen niet zien, maar wel na onderzoek (veel vragen) vaststellen. Net zoals hij een tumor meestal ook niet kan zien maar na onderzoek kan vaststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een neuropsychologisch onderzoek kan dat uitsluiten danwel vaststellen. (test van 3 uur)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, helaas gaat het niet zo makkelijk. De hersenen zijn voor een groot gedeelte nog onontdekt. Er is alw el veel ontdekt, maar nog lang niet alles, en geheugenverlies kan men aleeen maar vaststellen door testen, niet door een hersengedeelte aan te wijzen dat er opeens anders uitziet
13 jaar geleden
Geheugenverlies is in feite een subjectief gegeven, een klacht, iets waar jij last van hebt. Het kan het gevolg zijn van een hersenschudding maar ook van een ander proces in de hersenen, zoals een bloeding of een tumor. Sommige van die processen, zoals de laatste twee, kunnen zichtbaar gemaakt worden met beeldvormende technieken maar het geheugenverlies op zichzelf niet.