eerste hulp

He'
Ik had de vraag,
Hoe lang kan een hospic Van een patrouilleteam een solaat met schot of ergere verwonding in leven houden? En hoe zijn ze er getraind

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik meen dat ze getraind worden om iemand 24 uur in leven te houden. Natuurlijk is dit afhankelijk van de wond en omstandigheden. En bij in leven houden moet je je ook niet al te veel voorstellen. Het zijn geen verpleegkundigen of artsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste hulp betekent over het algemeen de noodzakelijke levensfuncties, circulatie en ademhaling, gaande houden en stabiliseren. Dat is in het leger niet anders. Maar de mogelijkheden zijn natuurlijk vooral afhankelijk van de aard van een verwonding. Bij overmatig bloedverlies is er geen houden aan en reanimeren heeft ook geen zin als er de eerstkomende uren geen ziekenhuisvoorzieningen in zicht zijn.