Het blijft zaak om ook weer te proberen om de melatonine op den duur weer te verminderen als j lichaam het eigenlijk niet meer nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee. Je lichaam gaat echter wel wennen aan de hoeveelheid melatonine die je nodig hebt om het 'dommelige' gevoel te krijgen. Als je het om de 2 dagen gebruikt, of als je bijvoorbeeld echt uitgerust moet zijn zal het blijven werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Melatonine is een lichaamseigen stof. 1mg kan geen kwaad op lange termijn wel zal je merken dat op termijn je minder snel moe wordt omdat in je lichaam natuurlijke gewenning op treed.
Probeer op dagen dat je het idee hebt zelfstandig te kunnen slapen dit zoveel mogelijk op eigen kracht te doen dan is de kans op gewenning minimaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,het is een stof die het lichaam zelf aanmaakt om in slaap te komen.
Je kan er aan gewend raken maar als je moeite hebt in slaap te komen is het echt een uitkomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan niet gewent raken aan het middel zelf (het is niet verslavend je lichaam word er niet afhankelijk van)
je kan gewent raken aan de pos uitwerking ervan, maar dat is dan ook het gewenste resultaat van de medicatie en het bewijs dat het werkt