hoofdpijn, wat te doen?

ik heb nu bijna elke dag wel hoofdpijn, kijk nog maar 1uur per dag tv, geen games en computer blijft zo veel mogelijk uit..

toch houd ik die hoofdpijn, ik wil niet alleen aspirine slikken want daar word je na een tijd immuun voor

weet iemand hoe je hoofdpijn verzacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag hoofdpijn is typisch een gevalletje huisarts. Je kunt wel pijnstillers (of het nu pillen of huismiddeltjes zijn) blijven nemen, maar daarmee neem je de oorzaak niet weg.

Antwoorden (11)

Als je elke dag paracetamol slikt kun je daar ook hoofdpijn van krijgen. Als je elke dag hevige hoofdpijn hebt is dat absoluut een reden voor een bezoek aan de huisarts! Dus niet meer zelf gaan dokteren, niet meer afgaan op de, goedbedoelde, tips op GV, maar een arts inschakelen of je laten doorverwijzen naar een specialist (bijv. neuroloog).

Toegevoegd na 3 minuten:
Hoofdpijn kan verschillende oorzaken hebben van onschuldige tot heel ernstige. Het is aan de huisarts de taak om een juiste diagnose te stellen en advies te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je al waardoor je de hoofdpijn krijgt? Slaap je niet goed? Heb je een verkeerd matras of kussen?Verkeerde houding, waardoor je nek pijn gaat doen en hoofdpijn veroorzaakt? Zie je minder goed, waardoor je gaat staren en daardoor hoofdpijn door krijgt? Drink je genoeg? Drink veel water. Mensen krijgen vaak ook hoofdpijn door vocht tekort. Ze nemen dan een aspirine, maar als ze alleen water hadden gedronke, dan was hoofdpijn (bij vochttekort dus) ook weg geweest. Ga voor jezelf eens na wat het kan veroorzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Drink dus veel water, geen alcohol, koffie of bijv energy drank nemen. Ik krijg ook door energydrank of veel koffie hoofdpijn, ik krijg het tegenwoordig al na 1 blikje.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb je stress? Spanningen kunnen ook een oorzaak zijn, dan ga je verkrampen. Ik merk het net weer aan mezelf, mijn kaken houd ik stevig op elkaar bijv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook door het winterweer komen, normaal heb ik bijna nooit hoofdpijn maar heb af en toe nu ook last, ik neem een aleve, dan ben ik er meestal wel redelijk snel vanaf, maar als je te veel asperine slikt went je lichaam daar ook weer aan. Dus een keertje langs de huisarts gaan zou geen kwaad kunnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan geen kwaad om als je hoofdpijn hebt af en toe een paracetamolletje of een ibuprofen te slikken, maar je hebt gelijk, dat moet je nooit meer dan 'n paar keer doen omdat je er uiteindelijk juist meer last van krijgt.

Als je al een tijdje loopt met hoofdpijn en het gaat niet vanzelf weg, zul je toch echt naar de dokter moeten.
Het kan aan zo veel dingen liggen: spieren die vast zitten in je nek, migraine, hormonen, bijwerking van andere medicijnen, spanning, een virusje, voorhoofdsholteontsteking, eigenlijk een bril nodig hebben, stress, noem maar op.

Dus hup, naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die hoofdpijn zo structureel is, zou ik naar de huisarts gaan en een verwijzing naar een hoofdpijnkliniek vragen (ja, die bestaan, zie hier: http://www.hoofdpijncentra.nl/hoofdpijn/kaart/index.php ).
Dat is de enige manier om erachter te kunnen komen of er misschien oorzaken zijn die je kunt verhelpen. Blijven aanmodderen helpt je in elk geval niet verder, dus schakel degenen in die daarvoor geleerd hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang haar kan ook hoofdpijn geven,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele grote kans dat je een voedselintolerantie of allergie hebt, laat je bloed testen op 120 soorten voedsel. Je kan echt heel erg ziek worden van een voedselintolerantie, vooral hoofdpijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff naar het huisart gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf geloof ik dat hoofdpijn komt van spieren in de nek en de bovenrug welke te gespannen zijn.
Probeer eens om het plekje in je nek te vinden waar jouw hoofdpijn het meeste in geuit wordt. Als je dat plekje hebt gevonden dan kun je dat eens rustig gaan masseren en denken daarbij dat die spier zich zou mogen ontspannen.

Als je chronisch last krijgt van hoofdpijn dan kan je eens gaan overwegen om je eens onder een massage behandeling te gaan brengen. Hiermee raad ik voornamelijk de shiatsu massage aan. Deze doet namelijk net even iets extra's voor je lichaam en kan je net even iets beter laten ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verzachten is een optie maar wegnemen is beter denk ik.. het klinkt misschien vreemd maar mijn zoon is voor voortdurende hoofdpijnen bij een logopediste terecht gekomen..zij heeft geconstateerd dat hij zijn spieren in zijn gezicht en rondom zijn kaak/mond verkeerd aanspant waardoor zoveel spanning in de nek en onder de hoofdhuid ontstaat dat hij daardoor veel , tot nu toe , onverklaarbare hoofdpijn had en al jaren dokters afliep..
Hij is nu echt aan de beterende hand dus wellicht is h et voor een optie om eens te bekijken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag me af hoe lang je al hoofdpijn hebt, je zegt elke dag, misschien hormonen kwestie,( zoals we allemaal op GV zeggen)naar de dokter gaan, misschien kan hij het juiste medicijn geven na de juiste diagnose....

Beterschap!