Hoe spellen spelen op laptop zonder Cd-rom poort?

Hallo, ik heb een laptop. Alleen toen ik hem kocht kwam ik erachter dat er geen cd-rom poort inzit. Ik wil de spellen wel spelen op mijn laptop. Het gaat om de sims 2 en een aantal uitbreidingen. Kan iemand mij hiermee helpen? En graag stapje voor stapje uitleg wat ik snap heel weinig van dit soort dingen, Groetjes!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
23.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel beschikking over een normale pc en een USB-poort?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat heb ik ja, maar ik wil er liever geen geld eraan uitgeven, dus is er nog een andere 'makkelijke' mogelijkheid?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zoek geen externe cd-rom driver. Ik zoek een mogelijkheid voor misschien een download, of overplaatsen met een Usb-stickje met iets van Daemon tools lite. Alleen dat is nog erg onduidelijk voor mij hoe ik dat zou moeten doen.

Het beste antwoord

Om de andere antwoorden te combineren:

Optie 1: externe dvd drive
Optie 2: image trekken van de DVD en die gebruiken

------

Voordeel optie 1: gemak!

Nadeel optie 1: kosten (al vallen die best mee)

------

Voordelen optie 2: geen kosten, en snellere laadtijden van je spel (een harde schijf is veeeel sneller dan een DVD-speler)

Nadeel optie 2: het vereist een klein beetje kennis en werk, en bovendien zijn veel spellen beveiligd zodanig dat het niet automatisch gaat werken bij het trekken van een image, dan heb je zgn. "cracks" nodig om de "kopieerbeveiliging" te omzeilen. Dat is niet illegaal als je gewoon de legale DVD's van het spel hebt, maar bij sommige spellen en cracks werkt het niet optimaal waardoor je problemen kunt ervaren tijdens het spelen.

------

Al met al zou ik toch gaan voor de optie van een externe DVD drive, al was het alleen maar omdat je dan meteen helemaal klaar bent. En voor die drie à vier tientjes...
http://www.mycom.nl/Product/Optical-Externe-DVD-Brander/Samsung-DVR-DL-8X,USB20/292613?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

Plus dan heb je ook meteen een burner, en kun je elk ander spel doen dat je wilt, gewoon makkelijk in gebruik en bekend (ik bedoel 'familiar') en verder niets aan de hand. Je SIMS + expansions alléén al kosten op zich al veel meer dan die hele DVD drive :)

Je kunt je er ook ernstig in gaan verdiepen hoe rippen van game DVD's, cracken met no-CD cracks en mounten in Daemon en zo werkt, maar daar zijn vele manieren voor en veel zaken die mis kunnen gaan en dan weer frustraties opleveren... Als je dat niet specifiek leuk vindt om mee te puzzelen maar gewoon normaal simpel lekker je game wilt spelen zou ik daar niet aan gaan beginnen. Als je dat wel leuk vindt zou ik eens gaan googlen op "rip mount DVD" of zo... www.isodisk.com geeft een heerlijke lichtgewicht (en gratis) tool om mee te spelen trouwens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee, ja ik heb niet zoveel zin om alles zitten te puzzelen en alles. Misschien kan ik beter gewoon een externe cd-rom driver kopen.

Andere antwoorden (3)

Je zult een externe Cd-rom poort moeten kopen, deze vervolgens met een USB-kabel verbinden aan je pc en spelen maar. in het vervolg eerst even kijken wat je koopt ;)

externe Cd-rom poorten zijn verkrijgbaar bij bijna elke elektronicazaak (BCC, Mediamarkt etc.) en op de volgende website kan je ze bestellen:

http://www.beslist.nl/products/elektronica/elek_cd-spelers/r/externe+cd+rom+speler/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ze ook extern. kan je gewoon kopen bij de winkel (dixons, mediamarkt ect)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een andere of oude oc hebt, dan kun je daar de cd wel backuppen als ISO. Die kun je dan met een USB stick overzetten naar je laptop. Met Daemontools kun je deze ISO bestanden afspelen in een virtuele speler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oc = pc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je mij willen uitleggen hoe ik dat stapje voor stapje moet doen? Dit is nog wat te onduidelijk voor mij.