Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

HELP ik zit per 1-1-10 in de ZW (via het UWV) maar ben ook werkloos per 1-1-10 schort nu de WW uitkeringstermijn op of niet ? of is dit afgeschaft ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
601

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Toen ik werkloos werd terwijl ik nog ziek was, liep de ZW door tot het moment dat de arts van het UWV me weer tot werken in staat had verklaard. Daarna kwamen pas weer andere uitkeringen in beeld.
Ik adviseer je het voor de zekerheid na te vragen bij het UWV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkeloosheid uitkering trekt en je bent ziek, dus niet is staat op te solliciteren schrijven ze tijdelijk je beschikbare werkuren uit, maar zoals dat gaat met werkende mensen die in de ziektewet zitten loopt dat niet oneindig door, we gaan er van uit dat een mens beter word.

Ik denk dat je het best contact kan opnemen met je contact persoon van het UWV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als op de eerste dag van de ww uitkering ziek werd behoud je het recht op ww zie onderstaand
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
ik snap je vraag niet helemaal. maar ik werkte voor 10 uur in de week terwijl ik 80-100 procent afgekeurd ben.
ik werd toen ontslagen terwijl ik ook nog eens ziek thuis zat en dus ook die 10 uur niet werkte. volgens mij mag dat helemaal niet. goed ik had zoiets van prima. het heeft 6 maanden geduurd voordat ik aanvullig kreeg van het uwv. en ww heb ik nooit gekregen.

over ww hoorde ik dat je die maar 1 a 2 jaar krijgt en daarna wat anders hoord te krijgen.

voor de ww ben ik wel naar arbo geweest om te melden dat ik niet meer die 10 uur per week werk. de een zei tegen mij dat ik naar uwv moest gaan. uwv zei tegen mij dat ik naar arbo moest melden. terwijl ik bij arbo geweest was en ze me daar dus weg stuurde. daardoor duurde het al twee maanden. ;) want iedere keer zeiden ze dat het goed kwam. dus zorg ervoor dat ze het op papier aan je beloven. en niet zeggen aan einde van de maand komt je geld.

ik moest bij uwv zijn en die zeiden ook telkens ja het wordt geregeld. ik had gelukkig nog spaargeld om de huur te betalen. anders was ik vast me huis uit gezet.

je kan ook wat ik later hoorde een voorschot halen bij de sociale dienst kun je je huur niet betalen. dat betaal je dat terug als je uitkering geregeld is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding