omdat dit gezien wordt als inkomsten.
Voor jou niet helemaal eerlijk uiteraard omdat dit voor jou gewoon je eigen geld is dat je terug krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In die maanden of weken dat jij dat geld krijgt van de terugbetaling van die lening heb jij dus geld.
En als je genoeg geld hebt om van te leven, dan heb je geen bijstand nodig.

Je moet het dus omdraaien:
De ioaw is een bijstand die je krijgt, voor mensen die niks hebben.....
Als je wel wat blijkt te hebben wordt dat verrekend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij IOAW wordt, in tegenstelling tot bijstand, niet gekeken naar vermogen, wel naar inkomen. De rente van die lening (ik ga even er van uit dat jij geld uitgeleend hebt en dat nu terug krijgt) is inkomen en wordt dus afgetrokken van de IOAW, het hoofdbedrag niet volgens mij. Maar ik kan het best verkeerd begrepen hebben
anneliez