Hoe verdien je geld met een idee?

Ik zit altijd vol ideeen, meestal erg commercieel en zakelijk. Hoe haal ik hier iets vruchtbaars uit?

Toegevoegd na 3 uur:
Dus hoe geef ik deze handen en voeten ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door je zakelijk op te stellen en met je idee de boer op te gaan. Vooral als je je eigen talenten onderschat, kan dat best nog eens lastig zijn. Zo heb ik jaren voor de kat z'n ....gewerkt omdat ik best leuke ideetjes had en ook kon uitvoeren, maar pas de laatste jaren heb ik het lef daar ook een normale vergoeding voor te vragen.

Het grappige is dat mensen het dan zelfs nog méér weten te waarderen dan wanneer je het zomaar tussen neus en lippen door doet, omdat je het zelf niet zo bijzonder vindt.

Je moet dus weten hoe je je idee kunt uitvoeren, en hoe je vervolgens de mensen moet bereiken die daar op zitten te wachten en daar voor willen betalen.

Verder is je vraag een beetje te vaag voor een goed antwoord eigenlijk. Alleen maar een idee is eigenlijk niks ; je moet het idee kunnen uitvoeren, handen en voeten kunnen geven en aan de man kunnen brengen voor het meer is dan alleen een ideetje. Het moet een afgerond idee, echt een product of dienst zijn. Pas dan kun je verder. Als je altijd blijft hangen in goede ideeen maar niets doet met de uitvoering, houdt het al snel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door ze commercieel te maken. Je kunt ook proberen bedrijven te benaderen. Als het om producten gaat is het wel goed dat eerst vast te laten leggen. Octrooi of notarieel
ronron1212
13 jaar geleden
Meedoen aan het TV programma 'het Beste idee van Nederland'