Wat te doen wanneer je een incompleet pakketje ontvangt van TNT, en welk partij is aansprakelijk: het bezorgbedrijf of de verzender?

Laatst heb ik iets besteld bij een online winkel. Zij hebben dit verstuurd en het is aangekomen. Nadat ik ondertekend had en de rembours betaald had heb ik het pakketje opengemaakt (terwijl de postbode alweer snel weg was). Het bleek daarentegen dat slechts een deel van mijn bestelde product erin zat (ik had een simkaart en mobiel besteld maar er zat alleen een simkaart in). Volgens de online winkel hadden ze het compleet verstuurd. Ook heb ik de verzend- en sorteringsgegevens van TNT over het pakketje geraadpleegd waaruit bleek dat het pakketje 4 keer zoveel woog bij de weging op het distributiecentrum dan nadat ik het ontvangen heb. Ook zat er geen pakbon bij. Hieruit kan ik concluderen dat een bezorger mij de mobiel ontwricht heeft en hiermee weg aan komen is!

Wat moet ik hier aan doen, en wie is aansprakelijk voor dit diefstal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gevalletje webwinkel :). Deze zal het ontbrekende product na moeten zenden. Het gewicht zegt niks. Zo'n pakket wordt niet gewogen en in parcy ( programma voor webwinkels om te verzenden ) wordt gewoon een gewicht ingevuld. Het beste neem je dus contact op met de winkel en doe je daar het verhaal.

In principe op het moment dat je ondertekend (en dus niet de inhoud hebt gecontroleerd bij ontvangst) ben je vanaf ondertekening de eigenaar en ben je zelf verantwoordelijk. Echter kun je kun je uit jouw gegevens doen blijken dat vanaf het sorteringscentrum of distributiecentrum iets mis is gegaan en artikelen zijn ontvreemd. Je kan dit blijkbaar aantonen, denk dat dit gevalletje TNT is. Al zal TNT dit niet snel toe geven. Je moet hiervoor wel heel ver gaan en mogelijk samen met de verzender -gerechtelijke- stappen ondernemen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100