Wat wordt verstaan onder de omzetsnelheid?

Ik moet voor school (voor financieel management) een opdracht maken met meerkeuzevragen en er zijn er 2 die ik nog niet helemaal zeker weet:

Wat wordt verstaan onder de omzetsnelheid?
A. het aantal malen per periode dat er een actief wordt omgezet in geld
B. het aantal keer de winst da uit de omzet kan worden gehaald.
C. het aantal maanden voordat een passiefpost is afgelost.
D. het aantal keer dat de winst uit het geinvesteerde vermogen kan worden gehaald.
E. Het aantal maanden voordat een actief is omgezet in geld.

Ik twijfel hierbij tussen B en D..

En de volgende:

Welke stelling is juist?
A. Hoe lager de RVV en de REV en hoe hoger de RTV hoe beter.
B. Hoe lager de RVV en hoe hoger de RTV en de REV hoe beter.
C. Hoe hoger de RVV, de REV en de RTV hoe beter.
D. Hoe lager de RTV en hoe hoger de REV en de RVV hoe beter
E. Hoe lager de RVV en de RTV en hoe hoger de REV hoe beter.

Hier twijfel ik tussen B en E...

Iemand die goed is in economie en mij misschien kan helpen? Alvast bedankt :)

Toegevoegd na 13 minuten:
oh ff voor de duidelijkheid:
RVV=rentabiliteit vreemd vermogen
REV= rentabiliteit eigen vermogen
RTV= rentabiliteit totaal vermogen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al bijna weten schappelijke Antw: hier de jip en Janneke .de omzet snelheid van een product .bijv een zak suiker ,betekent gewoon hoe snel ,wordt het verkocht ,de omloop snelheid in het bedrijf ,wel belangrijk om je rende ment te berekenen .producten met lage omzet snelheid moet je eigenlijk meer marge op hebben van wegen rente rente verlies ,en dood geld .voor al met kapitaal intensieve producten (auto's )een probleem . Maar een hoge omzet snelheid zegt niks over het rendement op het product (sigaretten) .Een super verkoopt vaak enige producten beneden kost prijs (met als gevolg wel omzet snelheid) maar geen rendement op dat product .maar wel klanten die daar op af komen ,en een idee krijgen van dat alles goedkoop is . een hoge omzet (snelheid) zegt niks over de winst ,net zo iets als een groot gedeelte Vd markt in handen hebben iets zegt over het netto resultaat .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahh, oke bedankt !!! ik zou dan toch voor antw A kiezen denk ik :)

Antwoorden (1)

Omzetsnelheid:

De omzetsnelheid is het aantal malen dat de gemiddelde voorraad per jaar wordt verkocht. De omzetsnelheid wordt op de volgende wijze berekend.

Jaaromzet / Gemiddelde aanwezige voorraad = Omzetsnelheid (OS)

Een hogere omzetsnelheid resulteert automatisch in een hoger rendement. Een lagere omzetsnelheid daarentegen resulteert automatisch in een lager rendement.