Bijbaan via uitzendbureau, hoeveel loon en hoeveel loon pikt uitzendbureau in (zie beschrijving)

ik werk sinds 2 weken bij een nieuw bedrijfje, toen ik papieren thuis kreeg voor contract zag ik dat het via een uitzendbureau ging, dat wist ik van te voren niet. Nu hoor ik dat een uitzendbureau een gedeelte van je loon 'inpikt' maar aangezien ik 18 ben en het minimunloon heb, kunnen zij daar dan nog geld vanaf halen? dan werk ik namelijk zometeen voor 3euro p.u. ofzo.
daarna nog een vraagje, ik werk 6/7 uur op een dag en krijg geen 'officiele' pauze, ik mag wel wat eten en drinken als er tijd voor is maar je kunt dus niet zomaar 15 min zitten ofzo, hooguit misschien een paar minuten, mag dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

hoeveel het uitzendbureau inhoudt op je loon is bij ieder uitzend bureau verschillend.. je kan hier beter met het uitzend bureau opnemen ...Werk je langer dan vijf en een half uur aan één stuk, dan heb je recht op een pauze van een half uur.. dat is wettelijk verplicht ook dit kan je met het uitzendbureau bespreken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het werkt anders: het bedrijfje betaalt jouw loon plus een extra bedrag aan het uitzendbureau, en jij krijgt je volledige loon van het uitzendbureau. Je kunt dus niet onder het minimumloon komen door via een uitzendbureau te werken.

Wat betreft pauzes: zodra je meer dan zes uur werkt op een dag, heb je recht op pauze. En dat betekent echt een aaneengesloten tijd, niet snel even wat eten of drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb via een uitzendbureau in de catering gewerkt en na 520 uur bij hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt heeft de cateringbedrijf mij over genomen. Toen hoorde ik wat die cateringbedrijf per uur voor een uitzendkracht betaald. De cateringbedrijf betaald 40 euro per uur voor de uitzendkracht aan het uitzendbureau en daarvan krijgt de uitzendkracht 9,40 bruto per uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitzendbureau berekend het bedrijf waar jij voor werkt een uurloon wat ze met dat bedrijf zijn overeengekomen. Vervolgens betaald het uitzendbureau jou je afgesproken uurloon uit. De rest is voor het uitzendbureau voor kosten en winst
ronron1212