bestaat er een instantie waar een gedetineerde (nog zonder inkomsten) hulp kan krijgen om huurwoning te behouden?

persoon zit nog in voorarrest en salarisuitbetaling blijft dus uit. heeft echter net 1 maand een huurwoning en wil deze heel graag behouden. heeft gehoord dat er ergens een mogelijkheid bestaat voor max 6 maanden een regeling te kunnen treffen maar waar kunnen we hier voor terecht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen het kader van resocialisatie en binnen de 'muren'van een Penitentiaire Inrichting (PI) word er met de gedetineerde (door diverse disciplines) een intake gehouden. Dit wordt schriftelijk vastgelegd en wordt door bevoegd personeel behandeld. Zowel BSD als MMD kunnen hierop een lijn uitzetten en actie ondernemen. De MMD (maatschappelijke dienstverlening) is dé instantie die de belangen buiten de muren behartigd. Ook kan de persoon welke in detentie zit zelf contact opnemen met de MMD middels een spreekbrief.

Toegevoegd na 15 minuten:
Misschien heb je wat aan onderstaande link: "U bent gedetineerd"
http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=463
Bronnen: