Als je 6 weken ergens werkt kun je het dan maken om dan al een inwerkgeversverklaring met een intentie verklaring aan te vragen op je werk?

zit nu in de proefperiode.
Deze verklaringen hebben we nodig voor een gesprek met de bank over hypotheken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

vragen staat vrij zou je zeggen (al is het wel op tijd)
de werkgever loopt geen risico door het geven van zo'n verklaring. Hij hoeft zich namelijk niet te houden aan de intentie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kun je rustig aankaarten op je werk.
Je had het zelfs tijdens je sollicitatiegesprek al aan kunnen kaarten.

Het bedrijf is uiteraard niet verplicht om er aan mee te werken, maar als ze tevreden over je zijn zullen ze dat vast wel doen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Meestal heeft de bank er een standaard formulier voor.
Ga met dat formulier naar je chef of de afdeling personeelszaken en vraag of ze het voor je in willen vullen.

Indien je er direct mee naar de afdeling personeelszaken gaat, breng dan toch even je chef op de hoogte daarvan.
Anders krijg je later wellicht scheve gezichten te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan uiteraard wel, maar ik zou even wachten tot je proefperiode is verlopen.
Als leidingevende zou ik HR geen werkgeversverklaring laten afgeven vóórdat de proefperiode is verlopen.
De intentieverklaring verplicht de werkgever overigens tot niets dus (het geeft je geen enkele garantie dat je niet ooit ontslagen kunt worden); de werkgever zal deze verklaring dus vrijwel altijd afgeven.
Utrecht
13 jaar geleden
Als jij het naar je zin hebt, en je vindt dat je je werk goed doet, dan kan je dat gerust vragen. Jouw werkgever kan dan nog zeggen dat hij die pas geeft na de inwerkperiode.
Waarschijnlijk zal hij er dan wel bij zeggen hoe je kansen liggen.
jc54