Mag een werkgever voor werkzaamheden een tijd vast stellen?

ik werk sinds dinsdag voor een onder aannemer voor tnt post na twee dagen inwerk periode heb ik vandaag een dag gehad waarin ik ver boven de gestelde tijd voor de kus ben gegaan er staat normaal 6 uur voor en ik was er 9uur mee bezig nu probeerd mijn baas het zo te draaien dat ik 3 uur ''vrijwiligerswerk'' heb gedaan.volgens mij mag dit niet en moet ik mijn gewerkte uren uitbetaald krijgen

Toegevoegd na 44 seconden:
kus is klus

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In veel bedrijven, in veel contracten en werkovereenkomsten wordt vaak gewerkt met productie en worden aan werkzaamheden een duur gekoppeld. Ik werk zelf bij een semi-overheidsinstantie. Ook wij werken met productienormen. Als ik langer over een mijn werk doe, zal ik alsnog mijn productie voor die maand 'moeten' halen. Soms doe ik over het een wat korter en over een andere klus weer langer. Als ik hele goede redenen heb, kan ik aan mijn werkgever duidelijk maken dat daar rekening mee moet worden gehouden. Dat is bij jou denk ik ook helaas. Als je hele goede redenen hebt dat je er langer over hebt gedaan, moet je werkgever/opdrachtgever daar rekening mee houden. Maar anders mag er inderdaad aan die 6 uur worden gehouden. Dus ik ben bang dat je er weinig mee kan. Als dit structureel gebeurt, moet je er zeker een gesprek aan wagen bij je werkgever! Je werkgever kan natuurlijk niet te weinig rekenen voor een klus die altijd meer tijd kost.

Dat is natuurlijk geen vrijwilligerswerk. Het lijkt mij meer intimidatie vanuit de werkgever. Het is duidelijk dat als je net met het werk begint, je nog niet alles in de gestelde tijd kan doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100