Als de opdrachtgever een deurwaarder gaat inschakelen om geld, roerende of onroerende goederen te vorderen
kan dat om elk bedrag gaan.
Bedenk dat de deurwaarder ook direct dingen in bewaring kan nemen tijdens de beslaglegging.
Er zijn ook personen die zelf al voor de beslaglegging
goederen onttrekken uit de boedel.
Maar dat vermindert de openstaande schuld niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde dit graag weten om dit voor een vriendin uit te zoeken. Haar ex-genoot heeft een beslaglegging gekregen op zijn bankrekening (het ging om € 150,-) en kon zodoende de alimentatie niet betalen. Vandaar. Hartelijk dank allemaal.

Andere antwoorden (5)

Elk bedrag, want het wordt verhoogd met de kosten en dan is het meteen al een fors bedrag. Nooit zover laten komen, want je trekt ALTIJD aan het kortste end.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het verschil tussen bezittingen en schulden.
jc54
13 jaar geleden
in principe is hier geen ondergrens voor. Als een leverancier in zijn recht staat worden de bedragen natuurlijk al snel verhoogd met deurwaarderskosten e.d. Dan begint het bedrag al snel op te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe bij elk bedrag. Maar een eiser zal bij een bedrag van € 50,- denk ik niet de moeite doen om beslag te laten leggen. Maar het kan wel!

Laat het echter niet zover komen want de kosten die er bovenop komen zijn niet misselijk. Probeer een beslaglegging altijd te voorkomen want een beslaglegging beperkt je financiele mogelijkheden behoorlijk (blokkade rekeningen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan het bedrijf.
Wij sturen al vorderingen van 5 euro naar de deurwaarder en zetten door, puur uit princiepe. Vaak zien we dan dat de vordering van 5 euro veranderd in een vordering van 600 - 900 euro ( bij verstekvonnis, gaat de debiteur in verweer gaat hij meer betalen)

Andere bedrijven zetten pas door bij 50 of 250 euro.

Op jou vraag valt geen zinnig antwoord te geven, aangezien het van de wil en zin van de crediteur afhangt.