Dit is wat ik vond op Wikipedia

Formele en informele organisatie
Er wordt onderscheid gemaakt in de formele organisatie en de informele organisatie. De formele organisatie is het geheel van de officieel vastgestelde procedures en gezagsverhoudingen, zoals vastgesteld in het organisatieschema. De informele organisatie is de sociale structuur van de werknemers, die het werk en de gedragscodes met elkaar afstemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een organisatie zonder vastgelegde regels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No nonsense
13 jaar geleden
In de informele organisatie vraag je aan de slimste collega hoe je iets moet en bij de formele organisatie vraag je dat aan degene die er voor is. In de formele organisatie vraagt jouw opleiding zelf uit te zoeken wat het verschil tussen formele en informele organisatie is. In de informele organisatie vraag je dat aan mensen via www.goeievraag.nl die voor jou nadenken.