Kan ik het redden om een huurhuisje te hebben met studiefinanciering van 730euro?

Als ik huur heb onder de 350 euro, krijg ik ook nog eens huursubsidie. Van die 730 moet ik mijn huur betalen, verzekeringen, gas licht e.d. Ik heb geen auto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je tegenwoordig als student huursubsidie krijgen? Dat was 'in mijn tijd' niet zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan, als je onder de 350euro met huur zit, krijg je subsidie.

Antwoorden (2)

Als de huur onder de 350 euro is, heb je gas, licht en water wat voor één persoon ongeveer 130 euro is per maand, dan nog zo'n 30 euro per week aan gezond eten, dus dan zit je aan de 510 euro. Dan nog verzekering wat voor een basis ongeveer 100 euro is, dus dat is al 610 euro. Dan heb je altijd nog een extra die je kwijt bent per maand aan papierwerk, dingen voor in huis, kleding, verjaardagscadeautjes enzovoort. Dus dan zit je al gauw aan de 700 euro. Je zou het denk ik best kunnen halen, maar het is krap. Misschien zou je naast school kunnen werken, al is het maar een paar uur per week en dan verdien je 80 tot 100 euro per maand, dat is dan iedergeval iets om te kunnen sparen. Succes ermee.

Toegevoegd na 43 seconden:
O, sorry, ik denk dat we tegelijk antwoord gaven. =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I did it! Als student zonder bijbaan met auto en hond redde ik dit prima. Wel zuinig leven.