Hoe komt het dat de Yen zo'n sterke munt is ?

Afgelopen week ( 17-09-2010 ) is de Yen zelfs kunstmatig naar beneden gehaald t.o.v de Dollar.

Maar gezien de schuldenpositie van Japan ( schuld ongeveer 200 % van het Bruto Nationaal Produkt) is het toch heel vreemd dat de Yen zo gewild is ?

Het gaat al 20 jaar slecht met de Japanse economie . Wie legt mij uit waarom de Yen zo'n sterke ( hoog genoteerde wisselkoerst ten opzichte van andere valuta ) munt is ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Japan zit al jaren met een slechte export en een redelijk hoge verklaard zich door dat de beleger hopen dat Japan het ergste van de crisis heeft gehad. Vooral de verwachting van een US die een steeds slechtere economie laat zien en een europa wat ook erg onstabiel is
ronron1212
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

En iedereen wilt nu gebruik maken van de japanse productie. Hierdoor heeft japan zekerheid in de handel, waardoor de Yen zijn waarde behoudt of zelfs groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de export weer aan te trekken, maar als je naar de forex markt kijkt, is het wel weer voordelig voor de forex beleggers. Misschien kan je zelf ook eens proberen. Hoe dat precies te werk gaat op de forex markt. Mocht je meer info willen hebben kan je gerust contact met me opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wil wel meer info weten.
De Yen is sterk omdat er veel buitenlandse vraag naar is.
De buitenlandse vraag is omdat er veen beleggingsmaatschappijen 'assets' in Japan kopen.

De VS en China kopen massaal belangen in Japan. Om die te financieren moeten ze Yen's kopen. Hierdoor stijgt de prijs van de Japanse munt.