Moeten Nederlandse banken de miljarden staatssteun van 2009 terug betalen?

Ook het geld van IceSave wordt niet (meer) over gesproken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er is veel afgesproken rondom te terugbetaling van de staatssteun. Zo moet er naast de lening zelf ook nog een flinke rente en soms ook boete worden betaald. Het rendement wat de Nederlandse Staat op deze leningen vangt is minimaal 10% zo heeft Brussel bepaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de steun is gegeven met bepaalde voorwaarden.
Deze moet worden terugbetaald.

Zolang deze niet is terugbetaald, heeft de overheid een vinger in de pap bij het reilen en zeilen van het bedrijf. De meeste banken willen deze inmenging niet en willen zo snel mogelijk weer van de steun af.