Maakt het uit in welk land je je geld wisselt?

Stel je voor dat je Dollars wilt in ruil voor de Euro's omdat je bijvoorbeeld iets wilt kopen in de VS.
Maakt het dan uit of je je euro's hier in NL wisselt, of dat je je euro's in de VS wisselt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt aan de koersen die ze bij de wisselkantoren gebruiken, er is altijd een deel wat ze aan zichzelf toewijzen. Daarnaast ligt het aan de koers van de dollar. Nu staat hij volgens mij op 1,30 ongeveer. Dit is voor deze tijd een redelijk prima koers. Als je wacht tot je ze in de VS omruilt kan het zijn dat de dollar minder waard is of misschien wel meer. In principe maakt het niet zoveel uit, maar het is misschien makkelijker om het daar te doen, omdat de douane soms lastig kan zijn met grote hoeveelheden cash meenemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zo moet je het inderdaad zien. Wisselkantoren zijn gewoon bedrijven met een winstoogmerk, ze zullen dus altijd een deel aan zichzelf toewijzen. Je kan in principe ook gewoon pinnen of je creditcard gebruiken in de VS, dan heb je dat verschil veel minder.

Andere antwoorden (1)

Dat verschilt per plaats en per premie die ze vragen
Bijvoorbeeld bij een vliegtuigveld betaal je veel meer dan bij een bank

En meestal uit mijn eigen ervaringen vind ik het goedkoopste om geld bij een juwelier in te wisselen( euro naar turkse lira)