achter heel veel veel namen van (grote) bedrijven zie je steeds meer svez staan. Zoals Sita svez. Wat betend svez?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

SUEZ is een Franse holding die elektriciteit en gas produceert en verhandelt, en aan watervoorziening en afvalverwerking doet. Het bedrijf is ontstaan als de financieringsmaatschappij voor de aanleg van het Suezkanaal.

SUEZ is de moedermaatschappij van onder andere technisch dienstverlener COFELY en voorheen van afvalverwerker SITA. SUEZ heeft nog wel een belang in
SITA.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De naam Sita; Société Industrielle des Transports Automobiles.

Toegevoegd na 5 minuten:
En de svez heeft denk ik als betekenis welke landen er aan mee deden als eersten.