Wat zijn de kosten voor mij als ik in Indonesië ben, en iemand belt of sms't mij?

Ik ga binnenkort naar Indonesië en wil weten wat dan de kosten voor mij zijn als er iemand vanuit Nederland naar mij toe belt en/of sms't.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef je eens welke provider je hebt en welk abonnement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met voipbuster kan je zeer goedkoop of zelfs gratis smsen onder het nummer van iemands mobiele toestel! Bronnen:
- http://www.voipbuster.com/nl/sms-rates.html#leti
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik Voipdiscount als ik naar Thailand bel. Is 5 cent per gesprek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige providers geven geen garantie dat je sms daadwerkelijk aankomt! Het bellen gaat ook erg moeizaam, lijkt wel of ze nog tamtammen daar. Misschien handig om daar een sim-kaartje aan te schaffen, want bellen naar mobiel is niet zo heel erg duur. http://www.televergelijk.nl/index.php?a=zoek&showall=0&only0900=&land=Indonesie&type=mobiel&Vind=+

Het beste antwoord

Op de website van je provider kan je de tarieven opvragen.
Bv. als je KPN hebt zijn hier de kosten in een overzichtje :

Toegevoegd na 6 uur:
Bij aldi talk kan je in 169 landen gesprekken ontvangen.
Kostprijs vanaf 69 ct per minuut.

Op de website http://www.medionmobile.nl/index_bellen.html kan je meer info vinden.

Hetgeen ik meestal doe als het in het buitenland ben en een tijdje verblijf, is daar een lokaal nummer aanschaffen (enkel sim) en dan de nummer doorsturen sms-en aan de familie. Kunnen ze me op dat nummer bereiken. Uiteraard kan je ook met dat nummer bellen, wat veel goedkoper is dan de roaming charges van aldi talk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als jij een Nederlands mobiel nummer hebt, dan zijn de kosten voor de zender van het smsje hetzelfde als altijd.
Ook als iemand jou belt, heeft die persoon geen extra kosten. Jij wel! Als jij gebeld wordt, terwijl je in Indonesie bent, dan kost jou dat geld.
Dus mensen kunnen je evengoed bereiken als altijd, en ze hebben geen extra kosten.
Voor jou zal het dus geld kosten als je telefoon uit Nederland aanneemt en als je een smsje stuurt, zal dat duurder zijn dan normaal.
Bij veel providers kan het zijn dat die smsjes uit Indonesie apart worden afgerekend en niet uit de bundel komen.

Toegevoegd na 3 dagen:
Sorry ik merk nu dat ik je vraag verkeerd gelezen had.
Dacht dat je wilde weten wat het voor de mensen thuis kostte.
Zoals je begrijpt uit andere reacties ligt dat aan je provider.
Volgens mij berekent geen enkele provider kosten voor het ontvangen van een smsje in het buitenland.
En het aannemen van telefoon in het buitenland kost je zeker geld, maar het ligt aan je provider hoeveel.
Ik heb ook wel gehoord dat je zelfs kosten hebt, als iemand in je voicemail inspreekt, terwijl jij in het buitenland bent.
Dus ik zou op de site van je mobiele provider kijken.