Ik kan mijn XBOX verkopen via mrktplts. De koper is echt uit London en vraagt via Paypal te betalen. Hoe werkt dit?

Krijg ik eerst het geld en moet ik dan verzenden? Ik heb geen zin om voor niks mijn console weg te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (8)

Niet doen, de koper kan via Paypal zijn geld weer makkelijk terug laten boeken. Hij hoeft dan alleen Paypal laten weten dat de XBox nooit aangekomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kan Paypall de boel laten afhandelen. Zij beheren het geldt & makendit naar jou over. Compleet veilig. Als hij betaald heeft, krijg jij bericht dat het geld er is & dit komt op jouw account te staan. Dan verstuur je het pakketje.

Ik heb heel veel internationaal betaald & verkocht met paypall, nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom overeen dat je het pas verstuurd als het geld overgemaakt is op je paypal account.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met paypal ben je redelijk veilig (fraude is altijd mogelijk).

Zorg ervoor dat het pakje veilig en MET Track n trace en verzekerd) wordt verstuurd. Hiermee heb jij namelijk het bewijs dat het pakket is aangekomen.

Als hij dan via PayPal een case aanmaakt en het geld probeert terug te vragen, dan kan jij PayPal aan tonen dat het wel degelijk is aangekomen.

Toegevoegd na 46 seconden:
Uiteraard pas opsturen al het geld daadwerkelijk is overgemaakt. Als er een uitgestelde betaling binnenkomt: wachten op de uiterste datum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog geen paypal account heb, kun je er gelukkig wel vrij snel geld op ontvangen.

Maak dit account gewoon aan, hij hoort eerst te betalen en dan pas moet je verzenden, ik raad je aan de verzendkosten door te rekenen aan de koper (ik hoop dat je dit gedaan hebt)

Dan kun je het pakketje zodanig versturen dat jij bewijs hebt dat het pakketje is verzonden naar de koper.

Kopen en Verkopen via marktplaats in combinatie met paypal is betrouwbaar, kopers hebben er dan wel kopersbescherming, en vanwege die wetenschap is het wel verstandig om het pakketje, aangetekend/verzekerd te verzenden. Zorg dat jet het bewijs van verzenden van het postkantoor goed bewaard.

Het is een makkelijke manier van betalen en betalingen ontvangen.

Als je je account hebt, kun je deze laten verifieren, dan kun je rechtstreeks betalen met paypal, zonder er eerst geld op te hoeven storten. Paypal schrijft dan een paar dagen later het benodigde geld van je rekening.

Kortom heel handig om te hebben dat paypal, ik vind het fijn om te gebruiken, heb er nog nooit problemen mee gehad en ook via ebay is er een bescherming met paypal.

Zo is de koop/verkoop voor beide kanten wat veiliger.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja door die kopersbescherming is het dus inderdaad veilig voor de koper om eerst het geld over te maken, indien jij namelijk niet verzend kan hij inderdaad zijn geld terug krijgen.

Toegevoegd na 22 minuten:
via onderstaande link vindt je ook gelijk de functies om je aan te melden bij paypal
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Aankoop niet ontvangen? Geld terug!
PayPal vergoedt uw aankoop als deze niet wordt bezorgd. Als u het product betaalt met PayPal, dan heeft u in veel gevallen recht op Kopersbescherming. U kunt op de advertentiepagina zien of u van de Kopersbescherming van PayPal gebruik kunt maken. PayPal denkt ook aan de verkopers
PayPal adviseert verkopers om altijd een bewijs van verzending van het product beschikbaar te hebben (van TNT bijvoorbeeld) om eventuele verschillen van mening te kunnen oplossen. Hiermee kunt u eenvoudig ongegronde claims weerleggen en zorgeloos betalingen ontvangen met PayPal. het duurt ongeveer 3-4 dagen voordat het geld na opdracht aan paypal op je rekening staat.
Denk er wel om dat je bij verzendingen van breekbaar/kwetsbaar apparatuur duidelijk aangeeft dat het risico van het opsturen voor de koper is.
Anders heb je kans dat je een mail krijgt waarin staat dat het apparaat stuk is. Wat dan soms niet het geval blijkt te zijn maar wat ze alleen doen in de hoop dat je het geld terugbetaald en dat je het apparaat niet terug wilt omdat verzending terug je ook alleen maar extra geld kost.

Weet ik helaas uit eigen ervaring.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
verzekerd verzenden ondervangt dit probleem, in overleg met koper kan je vragen het verzekerd te verzenden (iets duurder) of dat hij het risico van schade zelf wilt dragen.
tip: doe het niet. Google eens opgelicht vannuit engeland. Is jou x box echt zo goed dat ze m speciaal uit nl laten komen? Ze hebben niet eens dezelfde stopcontacten daar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt de laatste tijd bij paypalbetalingen gevraagd eerst de trackcode op te geven. Vertrouw dit niet want het is mij al 2 keer overkomen en dan blijkt de verkoper niet uit Engeland te komen maar uit Nigeria of zoiets.
Ze verzinnen dan een verhaal dat het voor de zoon of vrouw is die in buitenland vertoeft. Op het 1e gezicht lijkt het betrouwbaar maar dat is het dus niet. Ik ben zelf verkoper op Ebay en heb ongeveer 20.000 paypalbetalingen ontvangen. Verzend het aangetekend zodat je zelf ook geld terugkrijg van TNT (ik hoop dat dit niet is gewijzigd).