Is de opwarming van de aarde een marketingstunt?

Het is altijd al zo geweest dat de aarde oplopende en dalende temperaturen heeft in de loop van eeuwen ( en langer)
Waarom wordt het steeds zo nadrukkelijk gezegd dat het aan de mens ligt en aan de spullen die we gebruiken?
Natuurlijk speelt het wel een kleine rol maar als de mens ineens totaal niets meer aan uitstoot heeft dan nog zal de temperatuur veranderen.
De burgers maken lang niet zoveel vervuiling als bedrijven/overheden, maar telkens moet de burger meer letten op datgeen dat ze kopen wel milieu bewust is. . .terwijl we daardoor wel mee moeten gaan in de stijgende prijzen omdat een artikel duurzaam is en dus duurder. . .. En nu zie je bijna op alles wel een groene sticker. . .hoe geloofwaardig is dat nog?

Toegevoegd na 14 minuten:
misbruiken bedrijven het woord "duurzaamheid"niet gewoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, stel je voor dat men het mis heeft gehad, de mens niets met de klimaatveranderingen te maken heeft, en we voor niets een betere, schonere, duurzame wereld hebben gecreëerd... Wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat heb je aan een aarde die bijna compleet uitgestorven is van natuur en dieren (wat over 10 a 20 jaar wel aardig in de buurt komt)? wat ik bedoel is misbruiken de bedrijven het woord duurzaamheid niet om meer te kunnen verkopen? de mens die maakt de aarde hoe dan ook kapot, hoe negatief het ook klinkt. . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige rede waarom we namelijk duurzam willen leven is om ons zelf te redden, niet de natuur(hoewel ze dat wel zeggen)

Antwoorden (5)

Nee,hoewel sommige wetenschappers het erger voorstellen dan het is, is het wel de waarheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Socrates1984;

Nee, geen marketingstunt, eerder eenhype. Al springt de commercie er natuurlijk wel gretig bovenop.
De opwarming van de aarde is een volkomen natuurlijk en tijdelijk fenomeen. Het is niet door menselijk handelen veroorzaakt en ook niet te stopen. Het enige dat vaststaat is dat er geïnvesteerd zal moeten worden in zaken als kanaliseringen, waterkeringen, dijkverzwaringen en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie verkoper gebruikt van alles om meer spullen te verkopen tegen een hogere prijs. Etiketjes op de verpakking is een veelgebruikte truuk.

Maar die opwarming zelf is echt aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het tegengestelde van een marketingstunt. De overgrote meerderheid van het bedrijfsleven heeft er nadeel van op economisch gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn wel vele bedrijven die proberen er een graantje van mee te pikken en geld proberen los te peuteren voor onderzoek . en door dingen uit te vinden waar zij beter van worden .
De vervuiling komt ook voor een groot deel van de rekening door vulkanen die uitbarsten .