Hoe oud moet iemand zijn om voor bijzondere bijstand in aanmerking te komen?

Is een eventueel leeftijdscriterium in de wet vastgelegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In principe vanaf 18 jaar, waarbij de uitzondering dat jongeren tot 21 jaar eerst een beroep moeten doen op hun ouders. Er is geen maximumleeftijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor personen onder de 27 jaar gelden er andere regels. Voor deze personen gelden de regels van de Wet investeren in jongeren (WIJ).

Vanaf 27 jaar dus bijzondere bijstand.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typisch Nederland, door de bomen zie je bos niet meer ;-)
en boven de 65 zijn de regels ook weer anders.
je kunt al veel zien op berekenjerecht of berekenuwrecht.nl
weet niet meer welke
anneliez